انگلیس: با خطر حملات بزرگ داعش مواجه هستیم

رئیس دستگاه مبارزه با تروریسم انگلیس گفت داعش قصد اجرای «حملات بزرگ و شدید» علیه این کشور را دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه پرس تی وی، مارک راولی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به تهدیدهای داعش گفت طرح‌های تروریستی آنها هم اینک گسترده‌تر و شدیدتر شده است.

راولی افزود: «در ماه‌های اخیر شاهد طرح‌های بیشتری برای حمله به سبک زندگی غربی از سوی داعش بوده‌ایم.»

وی ادامه داد: «داعش تمرکز خود را از حمله به نیروهای پلیس و ارتش به مساله بسیار وسیع‌تری معطوف کرده است. شاهد گروهی تروریستی هستیم که آرزوی حملات بزرگ و شدید را دارد و نه حملاتی که تا این لحظه شاهد خنثی شدن‌شان بوده‌ایم.»

این مقام انگلیسی خاطر نشان کرد داعش از حامیان خود که در سوریه آموزش نظامی دیده‌اند، می‌خواهد به شمال اروپا بروند و حملاتی را به اجرا درآورند.

راولی تاکید کرد: «تلاش‌های مشترک برای یافتن هرگونه واسطه احتمالی اینگونه شبکه‌ها یا دیگر شبکه‌ها که وارد انگلیس شده باشند، یقیناً از اولویت‌های شدیداً مهم است.»

شمار دستگیری افراد مظنون به تروریست در انگلیس در 3 سال گذشته 57 درصد افزایش یافته است. بیش از 77 درصد از این افراد انگلیسی بوده‌اند.

به گفته راولی، شمار زنان، دختران و نوجوانان دستگیر شده در این رابطه یک اتفاق جدید است. در مجموع، از افرادی که در انگلیس در سال 2015 به ظن تروریسم بازداشت شده‌اند، 14 درصد زن و 13 درصد زیر 20 سال بوده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار