درپی نفوذ داعش به اروپا؛

شهروندان انگلیس خواستار ترک اتحادیه اروپا هستند

جدیدترین نظرسنجی به عمل آمده در انگلیس نشان می‌دهد تعداد بیشتری از شهروندان این کشور خواستار ترک اتحادیه اروپا هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ای بی سی؛ روزنامه میل در شماره یکشنبه خود نتایج نظرسنجی را منتشر کرد که نشان می‌داد 42 درصد از شهروندان انگلیسی خواستار جداشدن این کشور از اتحادیه اروپا هستند. استقبال انگلیسی‌ها از ترک اتحادیه اروپا پس از حملات تروریستی پاریس و تچاوز جمعی از پناهجویان به زنان آلمانی در شهر کلن، افزایش یافت.

"دیوید کامرون،" نخست وزیر انگلیس، تاریخ برگزاری همه‌پرسی در ارتباط با خارج شدن این کشور از اتحادیه اروپا را اواخر سال 2017 تعیین کرده است.  38 درصد از مردم انگلیس خواستار باقی ماندن در اتحادیه اروپا هستند و 20 درصد دیگر هنوز تصمیم نهایی خود را در این باره اتخاذ نکره‌اند.

در نظرسنجی که ماه سپتامبر انجام شد 51 درصد از شهروندان به باقی ماندن در اتحادیه رای مثبت داده بودند. وقوع حملات تروریستی پاریس موجب شد 34 درصد از شهروندان انگلیس که پیش از این یا مخالف ترک اتحادیه بودند و یا نظر خاصی نسبت به این موضوع نداشتند، به جمع موافقان ترک اتحادیه اروپا ملحق شوند.

38 درصد از زنانی که در این نظرسنجی رای به ترک اتحادیه دادند، دلیل این کار را حادثه شب نو میلادی شهر کلن اعلام کردند. این زنان مایل نیستند انگلیس به تبعیت از قوانین اتحادیه اروپا، پناهجویان را به کشور راه دهد تا حوادثی مانند آنچه در شهر کلن رخ داد برایشان تکرار نشود.

دیوید کامرون پیش از این اعلام کرده بود فقط زمانی از ماندن در اتحادیه حمایت می‌کند که اصلاحاتی در برخی قوانین آن اعمال شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار