آماده باش 580 اورژانس بیمارستانی در ایام نوروز/ ناشنوایان با اورژانس ارتباط برقرار می‌کنند

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به اینکه بالغ بر 18 هزار نیروی پیش بیمارستانی در ایام نوروز آماده ارائه خدمات هستند، گفت: امسال ناشنوایان نیز می‌توانند با اورژانس کشور به راحتی ارتباط گیرند.

به گزارش خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، صابری نیا رئیس اورژانس کشور،‌ در جمع خبرنگاران و با اشاره به مهمترین برنامه‌های اورژانس کشور و همزمان با فرا رسیدن ایام نوروز گفت: برای نخستین بار، خدمات اورژانس کشور آماده خدمات رسانی به ناشنوایان  نیز است. 

وی گفت: امسال برای نخستین بار و در اقدامی خاص اورژانس کشور با همکاری انجمن ناشنوایان آماده ارائه خدمات اورژانسی در زمینه برقراری ارتباط با ناشنوایان به صورت سیستم پیامکی می‌باشد، در این شیوه تمامی ناشنوایان می‌توانند در اسرع وقت و در زمان بروز موارد اورژانسی از طریق سامانه پیامکی ویژه اورژانس کشور به راحتی با مامورین اورژانس ارتباط برقرار کنند و در موارد اورژانس به درخواست کمک آنها بلافاصله رسیدگی می‌شود اما باید تا قبل از اتمام سال جاری همه ناشنوایان شماره تماس همراه خود را به انجمن ناشنوایان ارائه دهند تا این شماره تماس‌ها از طریق انجمن مربوطه در سامانه ویژه اورژانس قرار گیرد. 

وی افزود: همچنین بر اساس برنامه ویژه اورژانس کشور امسال 580 پایگاه اورژانس بیمارستانی ، 18 هزار نیروی پیش بیمارستانی و 40 هزار نیروی اورژانس بیمارستانی به صورت 24 ساعته برای ارائه خدمات اورژانس در خدمت مردم کشور هستند و این درحالی است که طبق برنامه ویژه سازمان اورژانس با همکاری جمعیت هلال احمر 1273 پایگاه ثابت و سیار نیز در ایام چهارشنبه سوری تا 15 فروردین به طور 24 ساعته در‌ آماده باش کامل هستند. زیرا در کنار آمادگی برای ایام نوروز خدمات ویژه اورژانس با همکاری سازمان هلال احمر به صورت برنامه‌ای کلیدی برای امداد رسانی در ایام چهارشنبه سوری نیز طراحی و برنامه ریزی شده است که طبق آن تمام پایگاه‌های اورژانس کشور نیز در این ایام لحظه به لحظه آماده امداد رسانی در کوتاه ترین زمان ممکن به آسیب دیدگان هستند. 

موتور آمبولاس‌هایی که زمان امداد رسانی را به نصف می‌رسانند 
صابری نیا در ادامه با اشاره به طرح ویژه امداد رسانی توسط موتور آمبولانس‌ها گفت: در حال حاضر بالغ بر 30 موتور آمبولانس در کنار آمبولانس‌ها آماده خدمت رسانی در مواقع اورژانس به ویژه در ایام نوروز و چهارشنبه سوری هستند، به گونه‌ای که برای کاهش زمان رسیدن مامورین اورژانس بر سر ماموریت، موتور آمبولانس ها که شامل نیروی متخصص امداد و نجات با تجهیزات هستند در اسرع وقت به محل مربوط برای انجام اقدام درمانی حاضر می‌شوند تا دیگر هیچ وقت‌کشی صورت نگیرد و تا زمان رسیدن آمبولانس به محل و انتقال بیمار امدادهای اورژانسی ویژه برای کنترل وضعیت بیمار و نجات وی در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود. این در حالی است پیش بینی می‌شود تا پایان سال 95 تعداد این موتور آمبولانس ها به 250 موتور آمبولانس افزایش یابد و در حال حاضر اولویت برای تخصیص این موتور آمبولانس‌ها با 13 استان کشور از جمله تهران است که میزان بار ترافیکی بالا و یا وجود مسیرهای صعب‌العبور و جاده‌های نامناسب مهمترین عامل تاخیر در رسیدن آمبولانس ها بر بالین بیماران شده. 

دو هزار و 162 پایگاه اورژانس فعال در کشور برای امداد رسانی
رئیس سازمان اورژانس کشور همچنین در ادامه تاکید کرد: به طورکلی دو هزار و 162 پایگاه اورژانس در کشور در ایام نوروز آماده امداد رسانی هستند که علاوه بر آمارهای ذکر شده از این این تعداد 20 پایگاه هوایی دو پایگاه اورژانس دریایی و 70 موتور آمبولانس آماده امداد رسانی ویژه برای مصدومین و بیماران حتی در صعب‌العبورترین نواحی کشور هستند. همچنین تا اوایل فروردین 95 ، 180 آمبولانس جدید به ناوگان اورژانس جاده‌ای کشور اضافه می شود. 



انتهای پیام/ 



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار