منتفی‌ شدن ادغام اورژانس با هلال احمر/طلب وجه بیمارستان‌ها از امدادگران هلال احمر ممنوع است

وزیر بهداشت گفت: طلب وجه بیمارستان‌ها از امدادگران هلال احمر تخلف است و در صورت مشاهده باید گزارش شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم اهدای نشان مهربانی در جمع خبرنگاران با اشاره به منتفی شدن ادغام اورژانس با هلال احمر بیان کرد: درمورد بیمارستان‌های توانبخشی درخواست کردیم تا علاقه‌مندان به طور مستقل یا با همکاری بنیاد شهید این مراکز را ایجاد کنند.

وی در مورد طرح داروی بیماران خاص عنوان کرد: این طرح بسیار خوب است، اینکه بتوانیم داروی بیماران خاص را درب خانه‌هایشان به آنها بدهیم، بسیار کمک‌کننده‌ است. در این طرح پیک موتوری‌ها و پست بسیار مؤثر هستند. موارد زیادی رفت‌و‌آمد به شهرها برای تهیه دارو انجام شده است که متأسفانه به تصادف و معلولیت ختم شدند.

هاشمی با تأکید بر همبستگی هلال احمر و وزارت بهداشت اظهار کرد: امیدواریم در همه ارگان‌های کشور این هم‌افزایی وجود داشته باشد و همه تصور کنند خدمت‌گذار مردم هستند، بیش از 20 سال است که دکتر ضیایی را می‌شناسم، وی پیش از این هم معاون آموزشی وزارت بهداشت بوده است.

وی در مورد طلب وجه بیمارستان‌ها از امداد هلال احمر اذعان کرد: اگر موردی مشاهده شده است حتماً گزارش شود تا پیگیری کنیم، زیرا این کار خلاف قانون است، همچنین از امدادگران هلال‌‌ احمر که یک تنه زحمت‌ها را به دوش می‌کشند، ممنون هستیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه حضور نیروهای مردمی در هلال احمر می تواند بسیار کمک‌کننده باشد گفت: حضور این نیرو‌ها در نوروز و اتفاقاتی نظیر سیل را شاهد بوده‌ایم. باید توجه داشته باشیم که دستگاه‌هایی که موازی‌کاری می‌کنند باعث سردرگمی مردم می‌شوند. هلال احمر به عنوان یک نیروی فرادولتی و عام‌المنفعه بیش از یک قرن است که تلاش می‌کنند اما به نظر من باید مدل استفاده از نیروی مردمی به ویژه جوانان را تغییر دهد. جذب جوانان در هلال احمر بسیار حائز اهمیت است اما در این راستا به فرهنگ‌سازی نیز نیازمند است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت بهداشتی بیمارستان‌ها خوب است، خاطرنشان کرد: باید قبول کنیم که 50 درصد از تخت بیمارستان‌ها فرسوده هستند، همچنین بیش از 50 درصد فضای آنها مربوط به 50 سال گذشته است. توجه به این فضا و امکانات فضای بهداشتی آنها خوب است اما این موضوع ما را از احداث بیمارستان‌های جدید با هوا و فضای مطبوع بی‌نیاز نمی‌کند.

هاشمی ادامه داد: امروز در دیدار یک و نیم ساعت خود با رئیس جمهور راجع به امکانات سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی در پسابرجام برای ساخت بیمارستان‌های جدید صحبت کردم. 

هاشمی با اشاره به رابطه خوب حوزه سلامت صدا و سیما با وزارت بهداشت بیان کرد: صدا و سیما ابزاری قدرتمند برای توانمند کردن مردم در حوزه سلامت است، تولیدات این سازمان در عرصه رفتار، اخلاق و دانش مردمی بی‌بدیل و منحصر به فرد است. امیدواریم صدا و سیما در جهت آشنایی بیشتر مردم با بیماری‌های غیرواگیر که عامل مرگ 75 درصد از مردم است، اقدامات مؤثرتری انجام دهد زیرا عواملی مانند تصادفات، چاقی و دخانیات در مرگ مردم بسیار مؤثرند.

در پایان این مراسم وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ضمن اهدای نشان مهربانی به 3 پزشک داوطلب هلال احمر نهال زیتون که نماد صلح است را کاشت و برای مردم کشور آرزوی سلامتی کرد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار