دستیابی به حیات طیبه با نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت را راهی برای رسیدن به حیات طیبه برشمرد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در کنگره بزرگداشت 2000 شهید دانش آموز استان گفت:تنها راه رسیدن به حیات طیبه ،نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت است.    

سید جواد حسینی افزود: هدف اساسی تعلیم و تربیت که در سند تحول بنیادین موکد شده و همه سیاست ها و برنامه ها در جهت رسیدن به آن برنامه ریزی شده ، حیات طیبه است. 

وی بیان کرد: پیام بیش از 270 هزار شهید انقلاب اسلامی که 36 هزار شهید از این تعداد شهید فرهنگی هستند باید امروز الگوی رفتاری جوانان و جامعه قرار گیرد. 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی  با بیان اینکه کارکرد انتقال فرهنگ کارکرد اساسی آموزش و پرورش است، افزود:عمیق ترین عنصرجامعه ایرانی، فرهنگ ایرانی است و جلوه آن در رفتار جانبازان، شهدا و ایثارگران موج می زند.
 
حسینی اظهار کرد: نیاز دانش آموزان داشتن الگوست و این الگو همان شهدا و ایثارگران هستند . 

وی با اشاره به اینکه برگزاری 550 یادواره شهید در استان از برنامه های این اداره کل است که تا کنون 360یادواره برگزار شده است، افزود: طرح راهیان نور با اعزام 30 هزار دانش آموز به مناطق جنگی، پنج هزار راوی معلم و طرح شهید پژوهی در راستای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در دستور کار دارد. 

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت:این استان دارای 245 همکار فرهنگی شهید،859 آزاده فرهنگی،دو هزار و 598 جانباز معلم،بیش از هشت هزار فرزند شهید و ایثارگر جمعیت 12 هزار نفری ایثار وشهادت در نظام تعلیم و تربیت استان را تشکیل می دهند. 

حسینی تاکید کرد: باید راه و نام شهدا را زنده نگه داریم و با الگو قرار دادن آنان برای جوانان، کشور را پیش برد. 

در پایان این مراسم استاندار خراسان رضوی از 20 خانواده شهید دانش آموز استان تجلیل نمود.
انتهای پیام//


برچسب ها: شهادت ، فرهنگ ، حیات طیبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.