استاندار خراسان رضوی:

آیت الله واعظ طبسی همچون شهید بهشتی مظلوم زندگی کرد

استاندار خراسان رضوی آیت الله واعظ طبسی را مجاهدی نستوه و مظلوم توصیف کرد که از جهات بسیاری به شهید بهشتی شباهت دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی، استاندار در آیین گرامیداشت آیت الله واعظ طبسی و روز ملی بزرگداشت شهدا و 17 هزار شهید استان گفت: آیت الله واعظ طبسی از شخصیتی والا و نمونه برخوردار بود و از لحاظ برخی از ابعاد شخصیتی می توان ایشان را به شهید بهشتی شباهت داد.

علیرضا رشیدیان با بیان اینکه این مجاهد نستوه، مظلوم زندگی کرد، افزود: با وجود همین ویژگی ملت فهیم، غیور و بصیر در تشییع پیکر ایشان سنگ تمام گذاشتتند و با شکوهی مثال زدنی پیکر مطهر ایشان را بدرقه خانه ابدی کردند.

وی یکی از درخشان ترین پرونده‌های مبارزاتی قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی را متعلق به آیت الله واعظ طبسی دانست و تصریح کرد: براساس شواهد این آزاده و جانباز انقلاب با تمام قدرت خود در برابر نیروهای ستمشاهی مقاومت می‌کرد.

استاندار خراسان رضوی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و با اشاره به فرارسیدن روز ملی بزرگداشت شهدا، گفت: اگر بدانیم که برکات گسترش فرهنگ ایثار و شهادت به چه اندازه رفیع و والا است برای گسترش هرچه بیشتر آن تعلل نمی‌کنیم و با قدرت برای ترویج آن قدم برمی داریم.

رشیدیان تاکید کرد: اگر امروز در برابر قدرت های جهانی از استقلال، جایگاه و عزت خود دفاع می کنیم بدون شک این نیروی عظیم ریشه در نهضت انقلاب، تفکرات دینی و فرهنگ ایثار و شهادت دارد.

وی ابراز امیدواری کرد: با زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا بتوانیم فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه نهادینه کنیم.

انتهای پیام//

برچسب ها: استاندار ، شهدا ، طبسی ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار