کنگره توس تا نیشابور؛ فعالیت فرهنگی فاخر خراسان رضوی

معاون استاندار خراسان رضوی با تاکید بر لزوم پیوند جایزه بزرگ فردوسی با رویداد مشهد 2017، برگزاری کنگره توس تا نیشابور را از فعالیتهای فاخر فرهنگی استان برشمرد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در جلسه مشترک انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و ستاد بزرگداشت مفاخر فرهنگی استان، ایجاد پیوند جایزه بزرگ فردوسی با رویداد مهم مشهد پایتخت فرهنگ جهان اسلام در 2017 را ضروری دانست و گفت: تعیین سه روز ملی فردوسی، خیام و عطار برای خراسان رضوی نشان از غنای فرهنگی استان است. 
سید محسن صادقی برگزاری کنگره توس تا نیشابور را فعالیت فاخری در حوزه فرهنگی برشمرد و عملیاتی کردن جدول مفاخر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای هر شهرستان به طور مجزا در راستای هویت بخشی و آشنایی نسل سوم با مفاخر استان بدور از کارهای کلیشه ای و تکراری ضروری دانست.
وی با تاکید بر اینکه عطار، فردوسی و خیام صرفا مفاخر ملی نیستند بلکه به تمام کشور های فارسی زبان تعلق دارند، افزود: لازم است در آیین این بزرگداشت ها و مراسمات فرهنگی و هنری میزبان سفیران این کشورها باشیم تا در عرصه بین المللی نیز پیگیری شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی بر همکاری دستگاه ها در بزرگداشت مفاخر تاکید کرد و گفت: انتظار می رود دستگاه های عضو با بهره گیری از ظرفیت ها و اعتبارات ملی خود این مهم را در استان اجرا نمایند .
صادقی بر استفاده از ظرفیت آستان قدس رضوی در برنامه های فرهنگی و هنری پیش بینی شده بزرگداشت مفاخر در مشهد تاکید کرد .
وی با اشاره به اینکه بخش ویژه علمی با حضور دو دانشگاه در نیشابور اجرا می شود، گفت: ضروری است با مسئولیت دانشگاه فردوسی مشهد کاری شایسته و فاخر و قابل قبول انجام شود .
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی اطلاع رسانی متمرکز در خصوص برنامه های فرهنگی و هنری ستاد بزرگداشت مفاخر فرهنگی خراسان رضوی را توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ضروری دانست و تاکید کرد: است که انتظار می رود همه دستگاه ها برای باشکوه تر برگزار شدن این فعالیت ها همت کنند .
صادقی به نقش رسانه ملی در اطلاع رسانی و اعلام برنامه ها اشاره کرد و خواستار همکاری بیش از پیش رسانه ملی در این حوزه شد. 
انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار