اصفهان؛

نصب سامانه پیماش تردد در اتوبوس های برون شهری

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان اصفهان گفت: سامانه پیمایش تردد در اتوبوس برو ن شهری نصب می شود .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، داریوش امانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری اداره کل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان اصفهان اظهار داشت: امانی با اشاره به ایجاد سیستم «سپهدن» اظهار داشت: یکی از اقدامات پایلوت در ایمنی سفر ایجاد سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان یا سپهدن است که در اتوبوس‌های محور اصفهان تهران نصب شد و از 20 اسفند این سامانه به صورت رسمی آغاز به کار می‌کند، اتوبوس‌ها دیگر نیاز به ساعت زدن در پاسگا‌ههای پلیس ندارند و از طریق این سیستم اطلاعات برای پلیس راه ارسال می‌شود تا رضایت مسافران را نیز در پی داشته باشد، نصب هر دستگاه حدود 18 میلیون ریال هزینه دارد و تا کنون 80 دستگاه‌ نصب شده است.

وی افزود: در 2 سال گذشته حدود 18 پرسنل ما از دست رفته‌اند و علاوه بر کمبود پرسنل حجم کاری حدود 2.5 برابر بوده و بسیاری از اقداماتی که در استان انجام شده فعالیت‌هایی بوده که برای نخستین بار در کشور صورت گرفته است، مانند ایجاد 3 پل عابر پیاده در جاده فرودگاه که در یک روز صورت گرفت و این مسائل حدود 6 ماه برنامه‌ریزی داشته است.

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان اصفهان با اشاره به اینکه همدلی و همکاری باید افزایش یابد، خاطرنشان کرد: همدلی در اصفهان کمی پایین است و همان‌طور که می‌دانید در آمار بودجه حدوداً در جایگاه بیستم هستیم و دلیل این مسئله عدم وجود همدلی است که در این مجموعه کمتر است.

وی تصریح کرد: شهرک حمل‌ونقل اصفهان باید 10 الی 15 سال پیش به بهره برداری می‌رسید که تا کنون این اتفاق صورت نگرفته است، حدود یک ماه پیش پس از سال‌ها مشکل زمین تا حدودی حل شده است، بحث من این است که اگر تخلفی دارد باید ارائه شود تا استانداری و اداره کل مجبور نشوند تا این زمان صبر کند و بخش خصوصی برای ساخت این شهرک اعلام آمادگی کرده است.

امانی با اشاره به سیستم WIM بیان کرد: بحث WIM سیستمی بود که از خارج کشور وارد می‌شد و این در حالی است که ما این مسئله را با شرکتی اصفهانی بومی‌سازی کردیم که در جاده نائین اجرایی شد، در مسئله مسافر نیز اقدامات جدیدی صورت داده‌ایم و سعی بر این داشتیم تا برای حل مشکلات با مسافران ارتباط برقرار کنیم به این دلیل که سال گذشته حدود 17 میلیون مسافر جا به جا کرده‌ایم.

وی درباره نظرسنجی میان مسافران گفت: سال‌های گذشته فرم‌هایی را ارائه می‌دادیم که اغلب این فرم‌ها بازگشت نداشت و سال گذشته برای نخستین بار با پیامک ارتباط خوبی را با مسافران برقرار کردیم و شاهد بازگشت خوبی بودیم، در ستاد سفر سعی بر این شد تا مشکلاتی که مردم مطرح کرده‌اند را حل کنیم که این طرح پس از اجرا در اصفهان به کشور رسید و در سراسر کشور اجرا شد.

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان اصفهان با بیان اینکه تجهیزات جاده‌ای بروز رسانی شده است، اظهار داشت: استفاده از تجهیزات روز دنیا چندین سال است که در حال مطرح شدن است و در استان اصفهان با توجه به جایگاهی که داشت محرومیت‌هایی را داشتیم و برای مثال استان اردبیل حدود 38 دوربین به همراه امکانات جانبی داشت اما اصفهان 20 دوربین داشت که در 2 سال گذشته بیشترین زمان را در بحث به‌روزرسانی داشته‌ایم و در حال حاضر بیش از 100 دستگاه تردد شمار داریم.

وی افزود: وزیر راه و شهرسازی فاز نخست دوربین‌های جاده‌ای را افتتاح کرد که بخش اعظم این دوربین‌ها در حریم جاده‌ای اصفهان بود و امروز حدود 140 دستگاه دوربین داریم که برای ایام نوروز آمادگی فعالیت دارند، نرم‌افزار ثبت تخلفات نیز از حالت آزمایشی خارج و در دستور کار قرار گرفته است.

امانی خاطرنشان کرد: با توجه به قرار گرفتن استان اصفهان در مرکز کشور بیشترین سهم دوربین مربوط به استان اصفهان است که در بحث تخلفات و تلفات جاده‌ای کمک بسیاری را به ما کرده و در این راستا دوربین‌های پلیس نیز به ما واگذار شد و بر اساس قانون ما با رصد دوربین‌ها به دستگاه‌های مربوطه خدمات‌دهی می‌کنیم.

وی با بیان توضیحی درباره باسکول‌های هوشمند تصریح کرد: در گذشته رانندگان توسط پلیس متوقف شده و از طریق باسکول‌های ایستگاه‌ها مورد بازرسی قرار می‌گرفتند اما با سیستم جدید دیگر نیاز به توقف ماشین‌ها نیست و توسط دستگاه‌ها بار اضافی نشان داده شده و اگر تخلفی باشد خودرو مدنظر نگاه داشته و توسط پلیس کنترل می‌شود.

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان اصفهان با اشاره به مجتمع‌های فرهنگی و رفاهی جاده‌ای بیان کرد: در بحث مجتمع‌های خدمات رفاهی 4 مجتمع افتتاح شد و تکمیل برخی دیگر از مجتمع‌های رفاهی در حال پیگیری است که استانداری موظف شده تا کمیته‌ای تشکیل داده و بر خدمات این مجتمع‌ها نظارت شود و امیدواریم بتوانیم مجتمع‌ها را در بهترین درجه نگاه داریم.

وی درباره برگزاری کلاس‌های آموزشی و فرهنگ‌سازی گفت: بحث آموزش و فرهنگ‌سازی نیز در رأس کار سازمان قرار گرفت و این مسئله از پایه انجام شد که در مسائل رادیویی صدای راهبران سال‌هاست فعالیت می‌کند و در ادامه نیز برای نخستین بار در اصفهان سیمای راهبران تشکیل شد که هر برنامه سیمای راهبران حدود 35 میلیون ریال و سالانه مبلغی حدود 2.5 میلیارد ریال هزینه دارد و قرار بر این شده تا این اعتبار نیز جز اعتبارات سازمان قرار گیرد.

وی با اشاره به کسب برخی رتبه‌های کشوری توسط اداره کل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان اصفهان افزود: رتبه برتر را در بحث نماز داشته‌ایم و کلاس‌های آموزشی را نیز در این راستا برگزار کرده‌ایم و باید دانست که این مسئله از خطوط قرمز ما است و رانندگان باید رعایت کنند و در این زمینه مسجد پایانه نیز ترمیم شد و برای بهبود وضعیت برخی نمازخانه‌ها نیز تذکر داده شده تا به وضعیت مطلوبی برسد.

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان اصفهان با اشاره به ایجاد پلیس‌راه‌های جدید خاطرنشان کرد: بازسازی 4 پاسگاه پلیس‌راه در دستور کار قرار گرفته است و در برخی از پاسگاه‌ها نیز به دنبال بازسازی بوده‌ایم و 2 پاسگاه پلیس راه جدید نیز اضافه می‌شود، ما رتبه دوم در جشنواره شهید رجایی را داشته‌ایم، رتبه برتر روابط عمومی سازمان، برترین نمونه ترافیکی، برترین ستاد اربعین همچنین از دیگر رتبه‌های کسب شده ما است و پیش‌بینی بر این شده تا 10 درصد رشد را در جا به جایی مسافر داشته باشیم.

وی درباره تفاوت اتوبوس‌های VIP و اتوبوس‌های جدید CIP تصریح کرد: در ارائه خدمات اتوبوس‌های جدید CIP یکی از کارهایی که سعی در انجام آن داشته‌ایم این است تا خدمات هواپیمایی شود، به این صورت که در ساعات مختلف روز مانند صبح، ظهر و شب ارائه خدمات صبحانه، ناهار و شام را داشته باشیم که این مسئله در حال اجراست و خدمت دیگر نیز ارائه اینترنت در اتوبوس است که در حال پیگیری از طریق مخابرات هستیم.

امانی در پاسخ به این سؤال که اصفهان در چه وضعیتی از ناوگان فرسوده باربری قرار دارد، بیان کرد: ما جز استان‌های فرسوده ناوگان در بخش بار هستیم که متأسفانه در این زمینه در رتبه نخست قرار داریم  .




انتهای پیام/م
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار