درطرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان؛

افراد بازنشسته متخصص مشاوره می دهند

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان، در صورت لزوم از خدمات بازنشستگان متخصص به صورت پاره وقت و ساعتی استفاده می شود.

جواد برات دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: در طرح دو فوریتی ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان، در صورت لزوم از خدمات بازنشستگان متخصص با مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر ،به صورت پاره وقت و ساعتی استفاده می شود.

وی تصریح کرد: حداکثر ساعات مجاز برای استفاده از مشاوره و خدمات بازنشستگان مذکور، یک سوم ساعات اداره کارمندان رسمی است.

برات ادامه داد: حق الزحمه این افراد متناسب با ساعات کاری ، حداکثر معادل یک سوم کارمندان رسمی همان شغل تعیین و پرداخت می شود.

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که در این طرح از اجازات خاصه ناشی از اصل 110 قانون اساسی نیز رفع ابهام شده است، گفت: در تبصره یک ماده واحده منحصر نمودن اجازات خاصه به اجازات خاصه ناشی از اصل 110 قانون اساسی مغایر با اصل 57 قانون اساسی شناخته شده بود که در حال حاضر اجازات خاصه به نحو مطلق ذکر و در این طرح گنجانده شد.

گفتنی است ؛ با برطرف شدن اشکالات جزئی ذکر شده و شفاف سازی موارد، این طرح در روزهای آینده به شورای نگهبان ارسال می شود تا در نهایت به تصویب صحن علنی برسد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار