اصفهان؛

جاری شدن بحران آب در زاینده رود

مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان از کاهش ۴۰ درصدی بارندگی در سال جاری خبر داد و گفت: باز بودن رودخانه زاینده رود در این روزها نشان از کاهش بحران آب در استان نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، هاشم امینی با اشاره به لزوم صرفه جویی در مصرف آب با وجود بازبودن رودخانه زاینده رود، اظهار داشت: تلاش های شرکت آب و فاضلاب در راستای تامین آب مورد نیاز مردم همچنان ادامه دارد اما با این شرایط از مردم درخواست داریم در ساعاتی که مصرف آب به اوج می رسد صرفه جویی و مدیریت لازم را در این خصوص داشته باشند.

وی با اشاره به ایام پایانی سال و افزایش مصرف آب برای شستشو، ادامه داد: بهتر است مصرف کنندگان برای صرفه جویی در آب شرب، به منظور انجام این گونه کارها از مراکزی که کار شستشو را انجام می دهند استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان افزود: با توجه به اینکه میزان بارندگی در سال جاری در مقایسه با سال های گذشته کمتر بوده است، همچنان با بحران کم آبی در استان مواجه ایم.

وی از تداوم پدیده خشکسالی در استان اصفهان با توجه به حجم کم بارش ها اشاره داشت و گفت: عدم مصرف بهینه آب از سوی مشترکان خدمات رسانی شرکت آب و فاضلاب به آنها را با چالش روبرو خواهد کرد.

امینی با بیان اینکه عدم مصرف بهینه عواقب چندان خوشی برای استان اصفهان در آینده نخواهد داشت، اظهار داشت: باز بودن رودخانه زاینده رود در این روزها نشان از کاهش بحران آب در استان نیست و این بازگشایی صرفا برای امور کشاورزی و آبیاری کشت بهاره کشاورزان اصفهان صورت گرفته است.

وی ادامه داد: جاری بودن آب در زاینده رود نباید به معنای غنی بودن منابع آبی استان تلقی شود چراکه دلیل بازگشایی همانگونه که گفته شد، مسئله دیگری بوده است بنابراین همچنان لزوم صرفه جویی از سوی مشترکان در استان احساس می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان از کاهش ۴۰ درصدی بارندگی در سال جاری خبر داد و گفت: همین شرایط سبب شده تا تامین آب در استان اصفهان با محدودیت هایی روبرو باشد.

وی اظهار داشت: به مشترکان توصیه می شود از وسایل کاهنده مصرف آب استفاده کرده تا بخشی از بحران آب استان اصفهان جبران شود. 




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار