اهواز؛

اختصاص اعتبار میلیاردی به طرح های آبرسانی خوزستان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان از اختصاص 12 هزار و 870 میلیارد ریال برای طرح های آبرسانی در خوزستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امید حاجتی گفت: طرح های آبرسانی به 16  شهرستان خوزستان برای جمعیتی بالغ بر 2 میلیون و 750 هزار در حال انجام است.

وی تصریح کرد: برای سرعت بخشیدن به روند اجرای طرح های آبرسانی درکل کشور، منابع مورد نیاز از طریق مشارکت بانک های عامل سپه و پارسیان و نیز صندوق توسعه ملی تامین شد.

حاجتی اظهار داشت: این اقدام موجب می شود پروژه های آبرسانی 11 استان کشور با سرعت قابل ملاحظه ای تکمیل شود که معادل 56 درصد از تسهیلاتی که به طرح های آبرسانی کل کشور اختصاص یافته به طرح های آبرسانی خوزستان اختصاص یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان خاطرنشان کرد: مجموع تسهیلات منظور شده برای این طرح 24 هزار میلیارد ریال است که این مبلغ بیش از مجموع اعتباراتی است که در برنامه 5 ساله چهارم توسعه به طرح های آبرسانی کشور اختصاص داده شد.
این مقام مسئول بیان داشت: این تسهیلات برای تامین ورق فولادی لوله های خط انتقال آب اختصاص می یابد که 60 درصد از هزینه طرح های آبرسانی را تشکیل می دهد.

امید حاجتی افزود: طرح های آبرسانی که از این تسهیلات بهره مند می شوند در جنوب شرق خوزستان شامل شهرهای رامشیر، امیدیه، میانکوه، آغاجاری، هندیجان، بندرامام و ماهشهر، شمال شرق خوزستان شامل شهرهای ایذه، باغملک، قلعه تل، میداود و صیدون و نیز طرح آبرسانی غدیر شامل اهواز، آبادان، خرمشهر و شادگان می باشند.

وی یادآور شد: جذب اعتبارات طرح آبرسانی غدیر تاکنون 16 هزار و 720 میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی آن بیش از 35 درصد است که برای اجرای سریعتر این طرح عظیم ملی 17 هزار و 100 میلیارد ریال تسهیلات در نظر گرفته شده است.

حاجتی خوزستان را یکی از قطب های اصلی تولیدکننده ورق های فولادی و لوله کشور معرفی کرد و گفت: در چند سال آینده تقاضا برای محصولات کارخانجات تولیدکننده ورق های فولادی و لوله شکل خواهد گرفت که با توجه به ظرفیت اسمی کارخانجات خوزستان، لازم است که علاوه بر تولید لوله موردنیاز خطوط آبرسانی استان، بازاریابی لازم برای پاسخگویی به تقاضای لوله سایر طرح های آبرسانی مدنظر مدیریت این شرکت ها قرار گیرد تا علاوه بر ثمرات این طرح در تامین آب شرب سالم و باکیفیت، باعث ایجاد اشتغال و ارزش افزوده در استان شود.

انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.