باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد ؛

برای دریافت کارت ملی هوشمند عجله نکنید

مدتی است که شایعات و عدم آگاهی ها باعث هجوم افراد به دفاتر منتخب برای دریافت کارت هوشمند ملی شده است.

برای دریافت کارت ملی هوشمند عجله نکنیدبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مدتی است که دغدغه دریافت کارت ملی هوشمند مشکل بسیاری از افراد جامعه شده تا جایی که بسیاری از مردم حاضرند ساعات طولانی را در صف های عریض و طویل برای دریافت این کارت گذرانده و به خاطر آن از بسیاری از کارهای روزمره خود دست بکشند.

قطع یارانه به دلیل نداشتن کارت هوشمند!

تا سه ماه قبل خبر قطع یارانه افرادی که فاقد کارت ملی بوده، خواب را از چشم مردم گرفته بود که به همین دلیل صف های طولانی برای دریافت کارت ملی هوشمند در دفاتر پستی و پیشخوان های دولت ایجاد شد، در صورتی که بارها توسط مسئولان ذیربط از طریق رسانه های مختلف تأکید شد افرادی که فاقد هیچ گونه کارت شناسایی از جمله کارت های ملی طرح قدیم و جدید و یا کارت ملی هوشمند بوده، برای دریافت این کارت اقدام کنند که به دلیل برخی شایعات و عدم آگاهی ها، مردم با مشکلاتی روبه رو شدند.

کارت های ملی فعلی همچنان اعتبار دارند

پس از پایان موضوع دریافت کارت ملی هوشمند برای افراد فاقد هیچ گونه کارت شناسایی به منظور برقراری دوباره یارانه، یک ماهی است که شایعه پایان اعتبار کارت های ملی فعلی و طرح قدیم این استرس را در میان افراد ایجاد کرده که هر چه سریع تر برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کنند که به همین دلیل دفاتر منتخب باری دیگر شاهد ازدحام جمعیت برای ثبت نام و دریافت این کارت های هوشمند شده است.

حمید رضا یغمایی مدیر کل نگهداری و مهندسی سازمان ثبت احوال کشور در این باره می گوید: دریافت کارت ملی هوشمند در حال حاضر جز برای گروه های هدف، برای سایر افراد توصیه نمی شود.

یغمایی همچنین درباره گروه های هدفی که در اولویت برای دریافت کارت ملی هوشمند هستند، افزود: سه گروه تعیین شده یعنی افرادی که فاقد هیچ گونه کارت شناسایی از جمله کارت ملی طرح قدیم و فعلی بوده، اشخاصی که کارت شناسایی خود را گم کرده و همچنین افرادی که به دلیل تغییر مشخصات هویتی نیاز به تغییر کارت ملی خود داشته تنها این افراد در اولویت برای ثبت نام و دریافت کارت هوشمند ملی قرار دارند.

هماهنگی میان تمامی دستگاه های مرتبط 

پس از تمدید اعتبار کارت های ملی، با دستگاه های مختلف مکاتبه و هماهنگ شده تا برای مردم مشکلی ایجاد نشود و دلهره ای برای آنان در رابطه با انجام کار های اداری، بانکی و دانشگاهی ایجاد نشود.

یغمایی در این خصوص گفت: در سال آینده طبق برنامه ریزی های انجام شده، گروه های هدف مورد نظر برای دریافت کارت هوشمند ملی مشخص و در زمان بندی های تعیین شده فراخوان اعلام خواهد شد.

با خیال راحت از کارت های ملی خود استفاده کنید

طبق نظر مسئولان ثبت احوال کشور این کارت های ملی فعلی همچنان دارای اعتبار بوده و می توان مانند سابق در انجام کارهای مختلف مورد استفاده قرار گیرد و در حال حاضر جز برای گروه های هدف یعنی سه گروه ذکر شده نیازی به دریافت کارت هوشمند ملی نبوده و توصیه نمی شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار