آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:

اگر گام اول نبود، راه برای موفقیت امروز باز نشده بود/ بسیاری از ریاضت‌کشی‌ها ریاکاری است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مردم گام اول را خوب برداشتند چرا که اگر گام اول نبود، راه برای موفقیت امروز باز نشده بود.

اگر گام اول نبود، راه برای موفقیت امروز باز نشده بود
به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست هم‌اندیشی برگزیدگان مرحله اول و نامزدهای مرحله دوم مجلس دهم ائتلاف اصلاح طلبان و اعتدالگرایان  که صبح امروز (شنبه 22 اسفند ماه) در تالار همایشهای کتابخانه ملی برگزار شد، اظهار داشت: خوشحالم که در جمعی هستم که امیدوارم بتواند تاریخ‌ساز شود.

وی افزود: تحولاتی که از سال 84 شروع شد و به سال 92 خاتمه پیدا کرد تحولات منفی بود، البته تحول مهمی در خرداد 94 و تاریخ انقلاب به وقوع پیوست چرا که مردم در سال 92 به خوبی گام اول را برداشتند و راه را باز کردند که اگر این راه باز نشده بود نتیجه خرداد 94 بدست نمی‌آمد.

وی در ادامه تصریح کرد: شرایط کنونی ما، مردم و سیاستمداران در شرایطی است که می‌توان جریان انحرافی که به نظام ضربه زد را اصلاح کرد، ما می‌توانیم یک شرایط نو و بسیار ارزشمندی را در تاریخ انقلاب ایجاد کنیم که شرط آن، جدی بودن در راه است.

آیت الله هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: افرادی که اکنون انتخاب شده‌اند و یا در آستانه انتخاب هستند باید توجه داشته باشند که در آستانه ورود به موثرترین نهاد نظام جمهوری اسلامی قرار دارند.

وی با اشاره به بیانات روز گذشته مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات اظهار داشت: خوشبختانه دیروز شاهد بودیم که مقام معظم رهبری انتخابات را خوب ارزیابی و آرامش و صحت انتخابات را تأیید کردند، بنده هم این صحت انتخابات را قبول دارم ، در حالی که انتظار می‌رفت فتنه بزرگتری ایجاد شود اما با آرامش این انتخابات برگزار شد.

آِت الله هاشمی افزود: در آمریکا که خود را مهد انتخابات می‌داند شاهد بودیم که در سخنرانی دونالد ترامپ که مانند اسمش انسان عجیبی است اجازه سخنرانی به وی داده نشد اما در انتخابات ایران مردم شرایط خوبی را رقم زدند و لذا باید از کسانی که متفکرانه توانستند هماهنگی‌ها و تصمیمات یکپارچه اتخاذ کنند، تشکر کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه تصریح کرد: باید از تجربه انتخابات درس بگیریم و نباید متفرقانه وارد میدان شویم، مردم در این انتخابات به صورت حزبی عمل کردند و هر دو جریان مردم به لیست‌ها رأی دادند که این یک کار بزرگ است.

وی افزود: آگاهی مردم در این انتخابات محصول انفجار اطلاعات مجازی و آگاهی‌هاست و نشان می دهد که ما در شرایط کاملا جدیدی قرار گرفته ایم.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به رضایت رهبر انقلاب از انتخابات تصریح کرد: اگر می‌بینیم که رهبری، از مردم و انتخابات و تعداد شرکت کنندگان ابراز رضایت می‌کنند نشان دهنده اتفاقات خوبیست، ممکن است برخی نتایج انتخابات برای ایشان مورد رضایت نبود اما اصول انتخابات رعایت شد . البته یک مرحله دیگر در پیش  است که امیدواریم نامزدها مانند همین شیوه مرحله اول عمل کنند.

وی در تشریح ویژگی‌های مجلس آینده اظهار داشت: مجلس دهم، یک جانبه و انحصاری نیست و تضارت آرا در این مجلس وجود خواهد داشت که این مسئله بسیار مفید است چرا که باید تفکرات مختلفی در مجلس وجود داشته باشد و ملاک حل اختلافات هم تصمیمات عقلایی و اکثریت است، ما باید مجلسی داشته باشیم که کاملا به صورت زنده مسائل کشور را پیش ببرد و به نظر این مجلس می‌تواند با دولت همدلی داشته باشد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در ادامه تصریح کرد: آنچه خداوند از امت اسلامی توقع دارد این است که یک امت معتدل باشد لذا امیدواریم یک مجلس معتدل و به‌روز و یک دولت متعادل در کنار آن داشته باشیم تا بتوانیم به مردم خدمت و مشکلات و کمبودهایی که مردم درطول این چند سال تحمل کردند را برطرف کنیم.

وی با اشاره به شعار لیست اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان در انتخابات اظهار داشت: در شعار "امید، آرامش و رونق اقتصادی" می‌توان اعتدال را دید و می‌توان به عنوان راه خداوند بر این شعار حساب کنیم.

آیت‌الله هاشمی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به ایات قرآنی فراوان در زمینه راه و روش اعتدالی در مسائل اجتماعی اظهار داشت: قرآن فرموده که نباید با دعوا و جنگ مسائل را حل کنیم بلکه باید با آرامش، گفتگو و امید مشکلات و مسائل برطرف شود و باید در همه امورمان اعتدال را در پیش بگیریم.

وی گفت: دولت، دولت تدبیر و امید است. بخشی از شما مجموعه اصلاح‌طلبان بخش دیگرتان از طرفداران دولت و بخش مستقلان‌تان هم طرفدار دولت هستند. همه شما خواستار امید و آرامش هستید که این خواست ملت هم هست. ملتی که شما را در این راه همراهی کرده است.

آیت الله هاشمی رسفنجانی اضافه کرد: همچنین رونق اقتصادی از کمبودهای ماست، در این مورد برخی فکر می‌کنند که توسعه در این است که در سختی و عسرت باشیم در حالی که این موضوع را بنده اصلا قبول ندارم و باید گفت این "شعار آرامش، امید و رونق اقتصادی" یک شعار قرآنی است.

به گفته آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، بسیاری از ریاضت‌کشی‌ها ریاکاری است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به منتخبین مجلس دهم اظهار داشت: شما مجلسی‌ها باید کار مهمی انجام دهید و آن اینکه بین هزینه‌ها و درآمدها تعادل ایجاد کنید تا در اموال عمومی اسراف نشود.

وی با بیان اینکه اعتدال باید در زندگی، معاشرت‌ها و حتی در عبادت‌ها محفوظ بماند، افزود: عقاید، افکار، انجام وظایف، پرهیز از گناه، اخلاق فردی، خانوادگی و اجتماعی، عبادات، صبر و دعا همه باید در حالت اعتدال انجام شوند چرا که افراط و تفریط مشکل ایجاد خواهد کرد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه باید با منطق با دنیا صحبت کنیم، خاطر نشان کرد: بی‌انصافی است که بگوییم در برجام نتیجه‌ای نگرفته‌ایم.

وی ابراز امیدواری کرد که در این دوره از مجلس با مطالعه قرآن بتوانیم یکی از بهترین مجالس  دنیا را تشکیل دهیم.

رئیس مجمع تشخیص مصحلت نظام با بیان اینکه دائما باید افکار متعادلی از تریبون مجلس به گوش مردم برسد، تصریح کرد: اینکه شما خانم‌ها را به میدان آورده‌اید کار مهمی است، اگر عقل خانم‌ها کوچکتر است اما فشرده کار می‌کنند.


انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار