شیراز؛

هکر گوشی در دام پلیس

رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری فردی خبر داد که با هک گوشی رئیس خود از وی اخاذی می كرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سرهنگ سیدموسی حسینی گفت: مردی میانسال پس از مراجعه به پلیس فتا و ارایه مرجوعه قضائی مدعی می شود که خود مسئول یکی از بخش های یک اداره در شیراز است و شخصی با به دست آوردن اطلاعات شخصی او از وی اخاذی می كند.  
وی ادامه داد: موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت و پس از بررسی های فنی کارشناسان، آنها متوجه شدند گوشی شاکی حامل یک نرم افزار است که اطلاعات شخصی وی را به فردی دیگر انتقال می دهد.  
رئیس پلیس فتا استان افزود: پس از بررسی های لازم توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد این نرم افزار تحت عنوان "نرم افزار کنترل کودک" در بازار عرضه می شود که بلافاصله پس از بررسی آن در پلیس فتا، شخص دریافت کننده این اطلاعات شناسایی و دستگیر شد.  
سرهنگ حسینی اظهار كرد: متهم پس از رویت مستندات و ادله دیجیتال نسبت به جرم خود اقرار و در بازجویی ها گفت چندی پیش رئیس (شاکی پرونده) که خیلی برای رفتن به جلسه عجله داشت گوشی تلفن همراه خود را داخل اداره جا گذاشت که با توجه به خصومت هایی که بین من و رئیسم وجود داشت تصمیم گرفتم از موقعیت پیش آمده استفاده کنم و پس از بررسی گوشی تلفن همراه وی این نرم افزار را بر روی آن نصب کردم و با خطی ناشناس شروع به تهدید و اخاذی از وی کردم.  
وی خاطرنشان كرد: علیرغم تذکرات مکرر پلیس هنوز بسیاری از شهروندان از رمز برای گوشی های خود استفاده نمی کنند و ایراد بزرگتر اینکه اطلاعات شخصی خود را بر روی تلفن همراه خود ذخیره و آن را به حافظه های قابل حمل انتقال نمی دهند که این سهل انگاری زمینه را برای سوء استفاده برخی فرصت طلبان فراهم می کند.
انتهای پیام/ن
برچسب ها: هکر ، گوشی ، دام ، پلیس ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار