شوهانی:

برجام در چارچوب منافع ملی است/برخی برجام را همسنگ ترکمنچای می‌دانند

نماینده مردم ایلام گفت: بنده معتقدم که برجام در چارچوب منافع و عزت ملی بوده و هست.

صحن علنی
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ احمد شوهانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در نطق میان دستور امروز مجلس با تسلیت شهادت صدیقه طاهره، گرامی داشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و تبریک پیشاپیش عید باستانی به مردم ایران گفت: از دولت محترم جناب آقای روحانی و دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به خاطر عنایتی که استانم داشته‌اند، تشکر می‌کنم.

وی در ادامه اظهار داشت: ملت شریف ایران و مردم با غیرت ایلام گواهی می‌دهند که 4 سال دوران نمایندگی‌ام را بر اساس عهد و پیمانی که با آنها بسته‌ بودم، تمام کردم. همیشه منافع ملی کشورم و نظام را مد نظر داشته و دارم.

نماینده مردم ایلام گفت: از موضعگیری‌هایم که در 4 سال گذشته داشته‌ام، اصلا پشیمان نیستم و اگر ورق به عقب برگردد باز هم همان موضعگیری‌ها را خواهم داشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: تعدادی از نمایندگان بعد از انتخابات در نطق‌هایی که داشته‌اند درباره بررسی صلاحیت‌ها گلایه داشته و از برخی از رفتارهای فراقانونی مثل خرید و فروش رای ناراحت بودند که حرف درستی است اما حرف من این است که چرا در 4 سال گذشته در خصوص رفع  این معضلات فکری نکردید انتظار می رود که مجلس دهم در خصوص قانونمند کردن و شفاف‌سازی و رفع ابهامات انتخاباتی و جلوگیری از ورود پول‌های کثیف اقدامات جدی داشته باشد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: برخی نامزدها  از جمله اینجانب را که مورد تایید مراجع 4 گانه نظارتی قرار گرفته بودیم صرفا به خاطر گزارشات صد در صد کذب محلی که بیشتر از سوی رقبای انتخاباتی بود، رد صلاحیت کردند.

نماینده مردم ایلام بیان کرد: قطعا برای اعضای شورای نگهبان امکان ندارد که در این زمان اندک به پرونده هزاران نفر از معترضین بپردازند و رسیدگی دقیق حقوقی و قانونی داشته باشند. رسیدگی حقوقی و قانونی به پرونده 12 هزار نفر با آن همه مشغله کاری امکان‌پذیر نبوده‌است.  اگر میانگین پرونده نامزدها 50 صفحه باشد 12 هزار نفر را در 50 صفحه ضرب نماییم حجم سنگین کار مشخص تر می‌شود.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود بر رفع این خلا قانونی که موجبات تضعیف حق افراد زیادی شده است، تاکید کردند. همکاران گرامی تحقیق‌های محلی بی اساس و کذب را ان‌شالله در مجلس دهم رفع نمایید تا همه چیز بر مدار قانون بچرخد.

نماینده مردم ایلام گفت: من اولین موافق کلیت کابینه روحانی بودم دولتی که  علی رغم مشکلات فراوان نسبتا موفق عمل کرده و شکی ندارم که موفقتر هم خواهد بود و از حمایت های خود اصلا پشیمان نیستم.

شوهانی تصریح کرد: اینجانب مانند اکثر مردم کشورم و بر خلاف عده قلیلی که برجام را با ترکمنچای همسنگ می‌دانند بر این عقیده بوده و هستم که برجام در چارچوب منافع و عزت ملی بوده و هست و لذا از حامیان برجام در مجلس و در کمیسیون تخصصی خود و از امضا کنندگان برجام بوده و پشیمان نیستم.

 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: اینجانب و برخی از دوستان در کمیسیون امنیت ملی حامی تیم مذاکره کننده بویژه دکتر ظریف که مقام معظم رهبری بارها از ایشان  به خوبی یاد کردند، بوده ام و تلاش من بر این بود که دکتر ظریف و بقیه مورد اهانت قرار نگیرند و البته می‌دانستم که این کار من  بی هزینه هم نیست.

وی در ادامه اظهار داشت: اعضای محترم شورای نگهبان به دلیل نبود زمان کافی توسط کارشناسان محترم صورت گرفته و علی رغم پیگیری‌های یک ماه اینجانب  در راستای احقاق حقم به نتیجه ای نرسید و اینجانب را به خاطر مواضع سیاسی‌ام رد صلاحیت کردند. از شما می خوام  اگر تخلفی و حتی تحقیقات محلی بدون اغماضی از اینجانب دارید بدون اغماض نشر عمومی دهید. و علی رغم این موضوع بنده 48 ساعت قبل از انتخابات بیانیه ای مبنی بر حضور مردم در انتخابات دادم، و هزاران نفر از مردم به من رای دادند.

وی در پایان از خداوند برای منتخبین مردم در مجلس دهم توفیق خدمت به ملت ایران  را خواستار شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار