خراسان رضوی آماده خدمات رسانی به زائران و مسافران نوروزی

معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: تمامی برنامه ریزی ها برای خدمات دهی مطلوب و ارتقای سطح خدمات رسانی دستگاه ها و بخش های مختلف به زائران و مسافران نوروزی انجام شده است.

خراسان رضوی آماده خدمات رسانی به زائران و مسافران نوروزیبه گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی ،محمدحسن واحدی درنشستی خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه امسال خدمات رسانی با بیان اینکه خدمت رسانی به زائران و مسافران نوروزی امسال با کیفیت وکمیت بهتری انجام می شودگفت :بر این مبنا در دستگاه های اجرایی کمیته ارتقای سطح خدمات فعال شده تا از امکانات و ظرفیت های موجود برای ارائه خدمات مناسب به مسافران بهره گیری مناسب شود.

وی با اشاره به اینکه امسال به مباحث فرهنگی توجه ویژه ای در حوزه زیارت شده گفت :امسال برای نخستین بار ایستگاه های فرهنگی هم راه اندازی می شود

معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه بحث ارتقای فرهنگ میزبانی هم با جدیت پیگیری می شود، افزود : در این راستا و با هدف تقویت فرهنگ میزبانی و مشارکت مردم و خیران در این حوزه، در هفته جاری همایش خادمان افتخاری فرهنگ میزبانی نیز به منظور قدردانی از یک هزار نفر از این افراد برگزار می شود .

واحدی ارتقای سطح خدمات امداد و نجات در محورها و جاده های استان را از دیگر ضروریات این حوزه دانست و افزود: نوروز امسال بر اساس پیش بینی ها خراسان رضوی میزبان هفت میلیون زائر و مسافر خواهد بود که برآورد می شود 4،5 میلیون نفر آنان به مشهد سفر کنند.

وی اظهار کرد: با توجه به حجم زیاد زائران، تلاش ها بر خدمات رسانی مناسب و ارتقای سطح این خدمات است چنانکه در بحث بهداشت هرساله تنها 25 درصد ظرفیت بخش خصوصی در ایام نوروز به کار گرفته می شود اما امسال تلاش شده بخش خصوصی در حوزه بهداشت و درمان حضور گسترده تری داشته باشد.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: در اطراف حرم 49 داروخانه و پنج درمانگاه به صورت شبانه روزی فعال می شود و31 بیمارستان استان نیز زمان خدمات دهی خود را افزایش داده و تیم های نظارتی بهداشتی و دارویی و 120 تیم بهداشت محیط کار نظارت در این حوزه را انجام می دهند.

واحدی افزود: به منظور ارائه خدمات درمانی دو اتوبوس آمبولانس سیار در اطراف حرم رضوی، دو اتوبوس مربوط به خونگیری هم در اطراف حرم خواهیم داشت.

وی گفت: در بحث تنظیم بازار نیز هم اکنون 23 نمایشگاه عرضه مستقیم در استان دائر شده و برای نظارت پنج پایگاه بازرسی در اطراف حرم مطهر رضوی به صورت ویژه در کنار گروهها و تیم های بازرسی مستقر فعالیت می کنند.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی افزود: سه هزار و 500 تن پرتقال و یک هزار و 500 تن سیب و 10 هزار تن مرغ و دو هزار تن گوشت قرمز برای توزیع در این ایام به استان وارد و ذخیره سازی شده است.

واحدی گفت: برای بحث نظارت بر صنوف و تنظیم بازار 250 گروه نظارتی در استان تشکیل شده که 100 گروه آن در اطراف حرم مطهر رضوی فعالیت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه تشدید نظارت ها از جمله اقدامات مورد توجه است، افزود: 60 نانوایی در اطراف حرم مطهر خدمت رسانی می کنند و به منظور جبران کمبودها در این محدوده دو نانوایی سیار نیز استقرار می یابد.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: در حوزه حمل و نقل و تردد مسافران هم پلیس راه استان 150 گروه محسوس و نامحسوس در محورها دارد، 97 گروه راهداری با 587 دستگاه هم در این ایام در جاده ها خدمات رسانی می کنند.

واحدی افزود: وجود 50 دستگاه دوربین نظارت تصویری و 16 دوربین کنترل سرعت در جاده های استان امکان نظارت بر ترددهای جاده ای را افزایش می دهند.

وی گفت : 173 دستگاه آمبولانس نیز در جاده ها در قالب پایگاه های امداد و نجات در طول محورها خدمات می دهند.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی ازدسترسی و خدمات دهی چهار بالگرد در سطح خراسان رضوی و شمالی خبر داد و خاطر نشان کرد: ظرفیت حمل و نقلی ناوگان عمومی جاده ای، ریلی و هوایی هم تا حدود 10 درصد برای تسهیل جابه جایی مسافران نوروزی افزایش یافته است.

انتهالی پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.