بندرعباس؛

حاجی آباد سرزمین پیارم ، دروازه ورود به هرمزگان

شهرستان حاجی آباد با آب و هوای گرمسیری در شمال استان هرمزگان قرار دارد و از شمال و شرق به استان کرمان ، از غرب به استان فارس و از جنوب به بندرعباس محدود است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، شهرستان حاجی آباد دروازه ورود به هرمزگان از سمت شمال و  به دلیل استعداد و حاصلخیزی مهمترین قطب تولید خرمای پیارم و گندم در استان است.
 
خرمای پیارم حاجی آباد شهرت جهانی دارد و هر سال علاوه بر مصرف داخلی به دیگر کشورها بویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می شود.
 
مردم این منطقه به امور کشاورزی ، دامداری، هنرهای دستی و کارهای اداری و خدماتی اشتغال دارند.
 
قرار گرفتن در کنار محور ترانزیتی بندرعباس – سیرجان، طبیعت بکر و جاذبه های تاریخی و گردشگری فراوان سبب شده هر گردشگری که از سمت شمال به هرمزگان وارد می شود از این جاذبه ها دیدن کند.
 
قلعه تاریخی حاجی آباد، آستانه امامزاده سیدمحمد و امامزاده امیرنظام الدین ،آبشار تزرج طبیعت زیبای روستای بخوان ،آسیاب های آبی ، کوه فارغان، چشمه و آب گرم ده شیخ از معروف ترین  آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری شهرستان حاجی آباد است.
 
قلعه های تاریخی کافران، احمدی، طارم، طاشکوئیه، باینوج، گلشن، سرخ، منطقه حفاظت شده و محوطه تاریخی طارم، گورستان های تاریخی، کاروانسرای گهکم، برج فارغان، غار گیس، نخلستان ها و غارهای  هزاربری در روستای شهدادی باغات، قنات گهکم، منطقه شکار و تیراندازی ممنوع گلزار و نیزار و روستاهای باغان و سیرمند از دیگر آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری شهرستان حاجی آباد است.
 
قالی بافی، شیریکی پیچ(نوعی گلیم)، چادر شب بافی، سبدبافی و حصیربافی از صنایع دستی مردمان این منطقه است .
حاجی آباد سرزمین پیارم ، دروازه ورود به هرمزگانحاجی آباد سرزمین پیارم ، دروازه ورود به هرمزگانحاجی آباد سرزمین پیارم ، دروازه ورود به هرمزگانحاجی آباد سرزمین پیارم ، دروازه ورود به هرمزگان
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار