در جلسه علنی شورای شهر مطرح شد؛

منطقه 21 منطقه‌ای که صنعت از مناطق مسکونی در آن نمود دارد

دبیر دبیران شورایاری منطقه 21 گفت: منطقه 21 یکی از مناطق استثنایی است که میزان واحد‌های صنعتی آن بیشتر از واحد‌های مسکونی است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیامی دبیر دبیران شورایاری منطقه 21 در دویست و چهل و ششمین جلسه علنی شورای شهر که امروز (سه شنبه) برگزار شد با ارائه گزارشی از وضعیت منطقه 21 اظهار داشت: منطقه 21 در فضایی قرار دارد که  78 درصد فضای آن را کارخانه‌ها، پادگان‌ها و فضای سبز تشکیل می‌دهد و سکونت صنعت و مسکن با هم به علت برنامه‌ریزی‌های نادرست گذشته مشکلات زیادی را به وجود آورده است.

وی افزود: در این منطقه 270 هزار نفر زندگی می‌کنند و 14 شهرک اقماری، 340 کارخانه وجود دارد که فقط 4 کارخانه آن خودرو سازی هستند و شرکت‌ ایران خودرو به تنهایی دارای 50 هزار نفر کارگر است.

دبیر دبیران شورایاری منطقه 21 بیان کرد: جمعیت شناور ورودی به منطقه بیشتر از ساکنان آن است و رفت و آمد بیش از حد باعث ایجاد آلودگی‌های صوتی و آلودگی هوا شده است همچنین تردد بیش از حد تریلی‌ها به منظور حمل قطعات خودرو بر مشکلات افزوده  و متاسفانه پلیس راهور تاکنون در رابطه با حل این معضل کاری انجام نداده است.

سیامی گفت: آلودگی صوتی ناشی از فرودگاه مهرآباد یکی دیگر از مشکلات منطقه است و عبور و مرور سرویس‌های شرکت‌ها به ویژه در شهرک غزالی و شهرک دانشگاه اتفاقاتی ناگواری را به همراه داشته که لزوم احداث پارکینگ برای ماشین‌های سنگین را الزامی کرده است.

وی افزود: به دلیل این‌که سه اتوبان مهم شهید فهمیده، فجر و لشکری در منطقه 22 قرار دارد 62 درصد تردد در این منطقه انجام می‌شود و ورودی مسافران چندین استان به شمار می‌آیند که ساخت اتوبان‌های غیر همسطح را الزامی کرده است.

دبیر دبیران شورایاری منطقه 21 بیان کرد: 160 اتوبوس از رده خارج شده باعث مشکلات زیست محیطی در منطقه شده است همچنین نبود فضاهای فرهنگی و ورزشی به ویژه برای بانوان، نبود بیمارستان در کل منطقه، پراکندگی شهرک‌ها از دیگر مشکلات پیش روی مردم منطقه 21 است.

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با صحبت‌های دبیر دبیران منطقه 21 اظهار داشت: زیرگذرهای منطقه 21 از امنیت کافی برخوردار نیستند و به دلیل مشکل روشنایی اتفاقات ناگواری رخ داده است به خصوص زیر گذر آزادی دارای ترافیک زیادی است و چه کسی مسئول اوقات تلف شده مردم است که قرار بود این زیر گذر دو ماهه به پایان برسد اما دو سال طول کشیده است.

وی افزود: نبود فضای آموزشی کافی یکی دیگر از معضلات منطقه 21 است.

اسماعیل دوستی عضو شورای شهر تهران بیان داشت: اتوبان‌های جاده مخصوص و جدید از روشنایی خوبی برخوردار نیستند.

مجتبی شاکری عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: شورایاران باید در برنامه و بودجه مناطق شرکت داشته باشند و بررسی و مشارکت آن‌ها باعث می‌شود میزان پروژه‌های متوقف مانده کاهش یابد.

وی افزود: تجمیع ظرفیت شورایاری‌ها در مدیریت شهری می‌تواند باعث ایجاد یک مدیریت یکپارچه در شهر داشته باشد همچنین کمیسیون نامگذاری شورای شهر پیشنهاد کرده است که در نامگذاری محلات از شورایاری‌های مناطق استفاده شود تا نام مناطق و محلات مطابق با پیشینه فرهنگی آن‌ها باشد.

احمد دنیا مالی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: منطقه 21 دارای شرایط ویژه‌ای است زیرا ابتدا صنعت در این منطقه شکل گرفت و بعد واحد‌های مسکونی در آن ساخته شد که می‌توان گفت وجود صنعت برکتی برای این منطقه به شمار می‌آید و شکل گیری بافت مسکونی به واسطه وجود صنعت بوده است اما مدیران صنایع باید در مورد  واگذاری‌های انجام شده چاره‌ای بیاندیشند.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مشکلات منطقه‌ 21 که تلفاتی هم به همراه داشته  تجمیع آب‌های سطحی است که البته طرح‌هایی برای آن در نظر گرفته شده است اما عملیاتی نشده  که حدود آب‌های سطحی به ویژه در غرب تهران را پدیده سیل تهدید می‌کند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان این‌که فرودگاه مهرآباد یکی از مشکلات منطقه 21 است، بیان کرد: موضوع جا به جایی فرودگاه‌ها در شهر‌های بزرگ یکی از موضوعات مطرح شده است وقتی شهر توسعه می‌یابد به اجبار فرودگاه‌ها به داخل شهرها منتقل می‌شود باید برای جا به جایی آن‌ها  مطالعات زیادی انجام داد و قطعا این موضوع  به برنامه ششم توسعه نمی‌رسد به همین دلیل نباید در مردم ایجاد مطالبه کرد زیرا جا به جایی فرودگاه‌ها هزینه زیادی می‌طلبد و باید در برنامه هفتم به آن توجه کرد.

وی گفت: منطقه 21 دارای زمین‌های زیادی است که باید به فضاهای ورزشی اختصاص داده شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار