اختصاصی/

کلنگ‌زنی پروژه‌های جدید شهرداری ممنوع شد

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: کلنگ زنی هر گونه پروژه‌ جدید برای شهرداری تهران و ارگان‌های دولتی ممنوع شد.

اقبال شاکری رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به ساختمان‌های نیمه کاره رها شده در شهر تهران اظهار داشت: برخی از این ساختمان‌ها مالک شخصی دارد به همین دلیل در خصوص این امر دو راهکار را در نظر گرفته‌ایم.

وی با بیان این‌که بر اساس یکی از مصوبات گذشته مبنی بر این‌که تمدید پروانه برای ساختمان‌های نیمه کاره رها شده شهر تهران مستلزم جریمه سنگین است، افزود: با این امر هیچ فردی نمی‌تواند به این فکر کند که با یک مجوز قدیمی می‌تواند بعد از چند سال ساخت ساختمان  نیمه کاره خود را مجددا ادامه دهد.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با تاکید براین‌که ساختمان‌های نیمه کاره بخش دولتی و عمومی( شهرداری) باید تکمیل شوند، تصریح کرد: این ارگان‌ها ممنوعیت هر گونه پروژه جدیدی را دارند چرا که اولویت شورای شهر تکمیل پروژه‌های قبلی ارگان‌های دولتی یا عمومی ( شهرداری) بوده و این را نیز در بودجه سال 95 شهرداری اشاره کرده ایم.

شاکری با بیان این‌که عده‌ای از این امر فرار و آن را اجرایی نمی‌کنند، یادآور شد: این امر به این معنا نیست که شورای شهر هر چه می‌گوید آن‌ها انجام بدهند.

وی با تاکید بر این‌که بر اساس قانون ماده (55) ارگان‌های دولتی و شهرداری اگر قابلیت تکمیل پروژه‌های خود را ندارند باید به بخش خصوصی بفروشند، گفت: این یک قانون تصویب شده است به این دلیل که ساختمان‌های رها شده باید به طریقی تکمیل شوند.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: این امر در حالی است که بیشتر پروژه‌ها فروخته نمی‌شود و ساختمان‌ها همچنان نیمه کاره در شهر باقی مانده و این امر بدون شک برای سلامت اجتماعی، امنیت و ایمنی مردم خطر آفرین خواهد بود.

شاکری به جریمه در نظر گرفته شده برای ساختمان‌های نیمه کاره رها شده در شهر تهران  اشاره کرد و افزود: با این امر افراد مستلزم تکمیل کردن پروژهای رها شده خود هستند.

وی با اشاره به پروژه‌های نیمه کاره آموزش و پرورش و همچنین وزارت بهداشت تصریح کرد: این ارگان‌ها اگر قادر به تکمیل پروژه‌های خود نیستند باید آن‌ها را به بخش خصوصی بفروشند چرا که بیشتر پروژه‌های این ارگان‌ها متروکه و مخروبه مانده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.