بازگشت به زمین فوتبال، 16 سال پس از بازنشستگی

تقویم امروز فوتبال به مهمترین اتفاقات فوتبالی که در تاریخ 25 اسفند (15 مارس) رخ داده است اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در تقویم امروز به مهمترین اتفاقات فوتبالی که در چنین روزی رخ داده است، می پردازیم.
 
*خداحافظی مهدوی کیا از فوتبال
 
25 اسفند 1391، مهدی مهدوی کیا بازنشستگی خود از فوتبال را اعلام کرد.

مهدی مهدوی کیا که در پرسپولیس توسط یحیی گل محمدی زیاد به بازی گرفته نمی شد پس از صحبت با گل محمدی تصمیم به خداحافظی از فوتبال گرفت. او که سال های آخر فوتبال خود را در پرسپولیس گذراند و بازی های خوبی ها به نمایش گذاشت، اما بعد از اینکه گل محمدی هدایت پرسپولیس را بر عهده گرفت زیاد به او بازی نمی رسید و سپس مهدوی کیا در میانه فصل این تصمیم را گرفت.

او اعلام کرد که فقط در فینال جام حذفی چند دقیقه بازی می کنم و سپس بازنشسته می شوم. این اتفاق هم افتاد آخرین بازی مهدوی کیا در فوتبال، فینال جام حذفی برابر سپاهان بود که فقط چند دقیقه در میدان حضور داشت و با شکست پرسپولیس در فینال در حضور 100 هزار تماشاگر ورزشگاه آزادی از فوتبال کناره گیری کرد.
 
*بازگشت به فوتبال پس از 16 سال
 
15 مارس ۱۹۴۷، نیل مک بین با بازی در تیم نیو بریتون در سن ۵۱ سال و ۱۲0 روز ، به مسن ترین بازیکن تاریخ لیگ انگلیس تبدیل شد.

وی که متولد سال ۱۸۹۵ در کشور اسکاتلند بود، در سال ۱۹۱۴ فوتبال خود را آغاز کرد و تا سال ۱۹۳۱ در باشگاه های مختلفی در اسکاتلند و انگلیس از جمله منچستریونایتد و لیورپول بازی کرد و در سال ۱۹۳۱ در تیم واتفورد از فوتبال خداحافظی کرد.

او 2 سال آخر فوتبالش را به عنوان مربی بازیکن در این تیم بود و پس از بازنشستگی هم تا سال ۱۹۳۷ هدایت این تیم را بر عهده داشت. او سپس هدایت ایر یونایتد و لوتون تاون را بر عهده گرفت و در سال ۱۹۴۶ سرمربی تیم نیو بریتون شد.

وی در ۱۵ مارس ۱۹۴۷ در یکی از بازیهای بریتون زمانی که دروازه بان تیم مصدوم شد و او هیچ گزینه ای روی نیمکت برای تعویض نداشت ، خودش کفش هایش را به پا کرد و وارد زمین شد و به جای دروازه بانشان درون دروازه ایستاد. البته او در زمان بازی اش، هافبک بود.

او آن زمان ۵۱ سال و ۱۲۰ روز سن داشت و به مسن ترین بازیکن تاریخ لیگ انگلیس تبدیل شد. او در این بازی ۳۲ سال از اولین بازی حرفه ای اش می گذشت و ۱۶ سال بود که از فوتبال خداحافظی کرده بود. البته بازگشت او به فوتبال خوش یمن نبود و تیمش با نتیجه سه بر صفر شکست خورد.

نیل مک بین یک سال دیگر هدایت این تیم را بر عهده داشت و دیگر در هیچ مسابقه ای به میدان نرفت. او تا سال ۱۹۶۳ هدایت تیم های مختلفی را بر عهده داشت و در سال ۱۹۷۴ درگذشت.
 
*شکسته شدن رکورد نقل و انتقالات منچسترسیتی
 
۱۵ مارس ۱۹۶۰، دنیس لاو با مبلغ ۵۵ هزار پوند به تیم فوتبال منچستر سیتی پیوست. مبلغی که آن زمان رکورد نقل و انتقالات برای این باشگاه محسوب می شد.

لاو که آن زمان ۲۰ ساله بود ، پنج سال اخیر را در تیم هادرزفیلد گذرانده بود و با درخشش در این تیم باعث علاقه مند شدن بعضی تیم ها از جمله منچستر یونایتد و لیورپول به خودش شده بود اما منچستر سیتی با پرداخت مبلغ ۵۵ هزار پوند که از پیشنهاد دو باشگاه دیگر بیشتر بود ، این بازیکن را به خدمت گرفت.

این مبلغ بیش از دو برابر رکورد قبلی باشگاه در نقل و انتقالات یعنی ۲۵ هزار پوند بود، البته لاو یکسال بیشتر در سیتی نماند و با مبلغ ۱۰۰ هزار پوند به تورینو پیوست.

او یک سال بعد به منچستر بازگشت اما این بار به منچستر یونایتد پیوست.

وی ۱۱ سال را در اولدترافورد گذراند و سالهای درخشانی در این تیم داشت و به اسطوره این باشگاه تبدیل شد.

لاو سال آخر فوتبال خود را در ۱۹۷۳ دوباره به سیتی بازگشت و با گلزنی به تیم منچستر یونایتد باعث سقوط این تیم به دسته پایین تر شد. لاو پس از این گل از زمین مسابقه خارج شد و دیگر در هیچ مسابقه باشگاهی به میدان نرفت.
 
*تولد وارث شماره 10 یوونتوس
 
15 مارس 1993، پل پوگبا، ستاره فرانسوی یوونتوس متولد شد.

پوگبا از 6 سالگی فوتبال خود را در باشگاه های جوانان فرانسوی آغاز کرد اما فوتبال حرفه ای خود را از منچستر یونایتد آغاز کرد. پوگبا از سال 2009 به آکادمی جوانان منچستر یونایتد رفت اما فقط یک سال در تبم بزرگسالان این تیم حضور داشت و 7 بار پیراهن این تیم را به تن کرد. او در سال 2012 پس ار اتمام قراردادش با منچستر به یوونتوس پیوست و در این باشگاه به ستاره تبدیل شد.

پوگبا امسال چهارمین فصل حضورش در یوونتوس را سپری می کند و درخشش در این تیم باعث شد تا این فصل پیراهن شماره 10 افسانه ای این باشگاه را به او بدهند.

وی تاکنون 168 بازی برای یووه انجام داده و 30 گل به ثمر رسانده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار