اهواز؛

ایمن سازی دام های اندیمشک علیه تب برفکی

مدیر جهاد کشاورزی اندیمشک از واکسیناسیون 140 هزار راس دام در مقابل بیماری تب برفکی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمدجعفر آفرین بیان داشت: این تعداد دام شامل 134 هزار راس گوسفند و بز و حدود 3 هزار راس گاو و گوساله دامداری های صنعتی، سنتی و دام عشایر کوچ رو استان های همدان و لرستان می باشند.

وی افزود: این طرح توسط اکیپ های کنترل، نظارت و واکسیناسیون در سطح بخش مرکزی و الوار گرمسیری و با همکاری جهادکشاورزی و دامپزشکی اندیمشک اجرا شد.

آفرین اظهار کرد: به دنبال تلفات ناشی از این بیماری دوره های آموزشی نیز با محور رعایت اصول بهداشتی و ضدعفونی توسط کارشناسان جهاد کشاورزی و دامپزشکی برگزار گردید و گروه هایی نیز به منظور رصد بیماری در مکان های مختلف شهرستان فعال شده و در حال انجام برنامه ریزی هستند.

مدیر جهادکشاورزی اندیمشک اذعان داشت: با توجه به کمبود واکسن در استان و کشور، این شهرستان نیز در این خصوص کمبود دارد اما پیگیری برای تامین واکسن همچنان ادامه دارد.

پیش بینی می شود 50 هزار دام دیگر در سطح اندیمشک نیازمند واکسیناسیون باشند که در این راستا شورای کشاورزی جلساتی را به منظور پیگیری جدی برای کمک به دامپزشکی شهرستان برگزار کرده است.

شغل عمده مردم شهرستان اندیمشک در شمال خوزستان دامداری و کشاورزی است و بیش از 75 هزار نفر از جمعیت این شهرستان از این طریق امرار معاش می کنند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.