اسکان مسافران نوروزی در هزار و 200 بقعه متبرکه کشور/ تجهیز امامزادگان به دستگاه زائر شمار

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: امسال بیش از 30 هزار خادم افتخاری در طرح ملی آرامش بهاری به مسافران نوروزی خدمت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام والمسلمین شرف‌خانی، معاونت فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در نشست خبری «طرح ملی آرامش بهاریدر امامزادگان و بقاع متبرکه» که صبح امروز 25 اسفند برگزار شد؛ اظهار داشت: طرح نوروزی آرامش بهاری تبدیل آستان مقدس امام‌زادگان و بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و خدمت رسانی مطلوب و تقویت سطح فرهنگی، فکری و مذهبی زائران و مسافران نوروزی از 28 اسفند تا 14 فروردین در دو هزار و 700 امام‌زاده و بقعه کشور برگزار خواهد شد.

وی افزود: یکی از برنامه‌های مهم طرح ملی آرامش بهاری مراسم ویژه تحویل سال نو است که در هزار و 995 امام‌زاده و بقعه در سراسر کشور با حضور گسترده مردم و با اجرای آیین ویژه لحظه تحویل سال همچون خواندن زیارت آل‌یاسین و قرآن، سخنرانی مختصر از تحلیل دعای تحویل سال همراه با سرود و مدیحه‌سرایی انجام خواهدشد.

شرفخانی گفت:‌ برنامه بعدی در طرح نوروزی برگزاری برنامه‌های فرهنگی همچون برپایی خیمه‌های معرفت با کارشناس‌های اعزامی از سراسر کشور است که بیش از شش هزار نفر روحانی و مبلغ به صورت خیمه‌های معرفت در امام‌زادگان حضور می یابند و بحث‌هایی همچون پاسخگویی به مسائل شرعی، گفتمان‌های دینی و تبلیغ چند رسانه‌ای را دنبال خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: غرفه‌هایی با عنوان کودک و نوجوان، مشاوره خانواده، مشاوره تربیت فرزندی، مسابقات روزانه، غرفه عفاف و حجاب و ایستگاه‌های همه واقف باشیم در طرح ملی آرامش بهاری در امامزادگان و بقاع متبرکه برپا می شود.

معاونت فرهنگی اوقاف کشور افزود: بر همین اساس روحانیون انتخاب شده کلاس‌های فشرده عملی و شفاهی را می‌گذرانند تا بتوانند تبلیغ نوینی را ارائه کنند.

وی خاطر نشان کرد: نمایشگاه سبک زندگی اسلامی با عنوان نمایشگاه آرامش بهاری در هزار و 797 امام‌زاده و بقعه برپا خواهد شد که این نمایشگاه به صورت محتوایی و گرافیکی طراحی شده است.

شرف‌خانی افزود: برپایی نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی شامل کتاب، نرم‌افزار و لوح فشرده را در 690 امام‌زاده و بقعه در سراسر کشور خواهیم داشت.

وی در رابطه با اسکان مسافران گفت: یکی از موضوعات مهم بحث خدمت رسانی مطلوب است که در دو بخش انجام می‌شود که یکی از این بخش‌ها اسکان مسافران در زائرسراهای آماده شده است البته در هزار و دویست امام‌زاده هم اسکان موقت خواهیم داشت لذا در برخی مناسبت‌ها همچون ولادت حضرت زهرا و روز جمهوری اسلامی نیز ادعیه خوانی و برنامه‌های ویژه برپا خواهد بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تصریح کرد: نذورات دریافتی برخی بقاع متبرکه در حد پرداخت قبض آب، برق و گاز است و این اماکن متبرکه توانایی درآمدزایی و گذران امورات خود را ندارند.

شرف‌خانی با اشاره به این نکته که بیش از 30 هزار خادم افتخاری در سراسر کشور به مردم خدمت خواهند کرد، افزود: همکاران ما نیز شیفت‌بندی شده‌اند تا هم به صله رحم برسند و هم میزبان زائران و مسافران باشند. 

وی در رابطه با مبلغین خانم اظهار کرد: ما هم مبلغ فرستاده‌ایم و هم مبلغه یا خانم کارشناس که در مجموعه بسیج طلاب تفاهم‌نامه‌ای امضا کردیم و کارشناسان خانم را از بسیج طلاب و همسران روحانیون انتخاب خواهیم کرد. 

معاون فرهنگی سازمان اوقاف یادآور شد: سال گذشته 59 میلیون نفر بار در عید نوروز از امامزادگان زیارت کردند لذا در این راستا بسیاری از امام‌زادگان به دستگاه زائرشمار مجهز شده‌اند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار