ترویج فرهنگ تدبر در آیات قرآن، مهمترین هدف مؤسسات قرآنی در سال 95

رئیس اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور گفت: طرح ملی «رحله» در سال 94 زمینه ای برای حفظ شبانه‌روزی کل قرآن در کشور شد.

حسن محمدی رئیس اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور در گفتگو با حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص چشم‌اندازهای پیش رو جامعه قرآنی در سال 95 اظهار کرد: طرح‌های بسیاری به شورای توسعه فرهنگ قرآنی ارسال شده که منتظر تصویب آن هستیم اما یک فراخوان در حوزه طرح‌های ملی و کشوری داده‌ایم که برخی از آنها احصاء شده است.

وی افزود: در حال حاضر بیش از 200 طرح ملی برای اتحادیه ارسال شده که ما در جلسه کارشناسی تعدادی از طرح‌های فاخر را احصاء کرده‌ایم.

محمدی عنوان کرد: فعالیت‌های دیگری در زمینه رسانه، ترویج فعالیت‌های رسانه‌ای و ترویج فرهنگ حفظ قرآن نیز در سال 95 از اهداف اتحادیه قرآن و کشور خواهد بود.

رئیس اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور افزود: از مهم‌ترین اهداف اتحادیه در سال 95 ترویج فرهنگ تدبر در آیات قرآن است که بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری «همه باید قرآن را بخوانند و در آن تدبر کنند» لذا اتحادیه این مسئله را برای سال آینده پرباتر از سال 94 در دستور کار خود قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور در سال 94 مبلغ 3 میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه به موسسات قرآنی و فعالان قرآنی اعطا کرده و نمایشگاه‌ها و دوره‌های فعالیت قرآنی مختلف را به صورت استانی برگزار کردیم.

وی افزود: با بودجه‌ای که دولت به صورت مستقل از دستگاه‌های دولتی به اتحادیه اختصاص داد توانستیم به نحو احسن فعالیت‌های قرآنی را در حوزه‌های مختلف پیش ببریم و موفقیت‌های بسیاری را رقم بزنیم.

محمدی در پایان گفت: مهم‌ترین طرح قرآنی اتحادیه که در سال 94 انجام شد طرح «رحله» نام داشت که بر طبق این طرح حفظ چهار جزء از قرآن را به صورت شبانه‌روزی داشتیم و این طرح زمینه‌ای برای حفظ شبانه‌روزی کل قرآن در کشور شد.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار