تبریز؛

ابلاغ طرح جامع شهر تبریز در سه ماهه نخست سال آینده

معاون وزیر را ه و شهرسازی از تصویب و ابلاغ طرح جامع شهر تبریز در سه ماهه نخست سال اینده خبر داد.

به گزارش خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، حناچی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت: شهر تبریز همانند سایر کلان شهرهای تبریز با مشکلات جدی رو به رو است به همین علت طرح جامع شهر تبریز توسط مشاور اداره کل را ه و شهرسازی آذربایجان شرقی مطالعه شده است و چشم اندازی از دهه آینده در این طرح آمده است و بعد از بررسی در کمیته های تخصصی و در نظر گرفتن تمام جوانب در شورای عالی شهرسازی کشور تصویب و به استان ابلاغ خواهد شد.

وی با بیان اینکه اصلی ترین کار ما در این طرح، تبدیل تهدیدها به فرصت ها و مدیریت درست منابع است افزود: در طرح جامع شهر تبریز باید به مسئله حاشیه نشینی این شهر و مناطق حاشیه نشین توجه خاصی شود.

حناچی همچنین گفت: در تدوین طرح های جامع شهری باید به بحران هایی مثل زلزله،سیل و آلودگی نیز توجه شود و تا این مسائل به موقع و درست کنترل شوند.

وی به مسئله کمبود اب در کشور نیز اشاره کرد و افزود: در تدوین طرح جامع کلانشهرها باید به بحث مدیریت منابع آبی توجه شود و از تحارب کلانشهرهای موفق دنیا بهره گرفته شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بازار تبریز و ثبت جهانی آن نیز موضوعی است که باید در این طرح از ان به عنوان یک پتانسیل استفاده شود چرا که بازار تبریز با سابقه تاریخی طولانی یک فرصت مهم اقتصادی است.

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: در جلسه امروز شورای برنامه ریزی استان، اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان عملکرد خود را گزارش دادند و در این گزارش موضوعات، بهبود فضای کسب و کار و افزایش جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی مطرح شد.

جبار زاده افزود: آذربایجان شرقی برای جذب سرمایه گذاری های خارجی از پتانسیل بالایی برخور دار است و امیدواریم در سال آینده از این پتانسیل هر چه بیشتر و بهتر استفاده شود.
وی گفت: طرح جامع شهر تبریز موضوع مهم دیگری بود که در جلسه شورای برنامه ریزی استان به ان پرداخت شد و امیدواریم با توجه و پیگیری های مسئولان وزارت را ه و شهرسازی این طرح هر چه زودتر در شورای عالی شهرسازی تصویب شود.

در این جلسه سه گزینه، بسط طرح جامع سابق شهر تبریز، اصلاح طرح جامع سابق شهر تبریز ، توجه به تبریز به عنوان یک منطقه کلان شهری توسط مشاور اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی مطرح و تشریح شد.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: تبریز ، طرح ، جامع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار