خرید هواپیما از صندوق ذخیره ارزی غیرمنطقی است

محمدباقر صدری کارشناس اقتصادی گفت: با توجه به پتانسیل بازارهای جهانی و بحران مالی شرکت‌های هوایی پرداخت هزینه خرید هواپیماهای جدید از صندوق ذخیره ارزی نامعقول است.

محمدباقر صدری کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با ضرورت ورود هواپیماهای جدید به ناوگان هوایی کشور گفت: وجود هواپیماهای فرسوده و دست دوم ترک و اوکراینی در ناوگان هوایی کشور و تحریم‌های اخیر به ویژه طی 4 سال گذشته علیه صنعت هوایی کشور ورود این هواپیماها را دو چندان می کند.

وی ادامه داد: اما نکته حائز اهمیت در اینجا نوع و نحوه خریداری این هواپیماها است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

این کارشناس اقتصادی در خصوص میزان سودی که بابت نوسازی ناوگان هوایی عاید کشور می شود اظهار داشت: نمی توان در حال حاضر میزان این سود را با عدد و رقم مشخص کرد، متاسفانه به دلیل اختلاس‌های مالی و سرمایه‌های قبال توجهی که از بین رفته باید تدبیر اساسی در این خصوص اندیشیده شود.

وی در ادامه تصریح کرد: دولت باید در خصوص ورود افراد به این حوزه دقت کافی مبذول دارد تا به جای افراد سودجو در این صنعت شرکت‌های با تجربه در این حوزه این کار را به عهده بگیرند.

صدری همچنین با اشاره به نامعقول بودن هزینه‌های تخصیص یافته از صندوق ذخیره ارزی کشور برای نوسازی ناوگان هوایی کشور عنوان کرد: با توجه به پتانسیل موجود در بازارهای جهانی و بحران مالی که شرکت‌های بزرگ هوایی در حال حاضر با آن مواجه هستند نحوه تخصیص منابع مالی برای خرید هواپیماهای جدید از سوی دولت منطقی به نظر نمی رسد.

وی گفت: دولت می‌توانست با در نظر گرفتن موارد فوق این هواپیماها را به صورت نسیه و با اجاره به شرط تفکیک از طریق افراد آگاه و با تجربه خریدار کند بنابراین نیاز به پرداخت پول نقد با توجه به شرایط اقتصادی کشور نیست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۲۷ اسفند ۱۳۹۴
حالاکه هواپيماهاي ايران رو جابجاميکنن نوسازي شدن وضدسقوط گشته اندمسئولان هواپيماهاي ازرده خارج راامحانکنن وازش براي شهرهاي پرگردشگرماننداصفهان،مشهد،شيرازاستفاده کنن جهت رستوران بازکردن يامسافرخانه زدن خوبه به دردشهرک سينمايي هم ميخوره
آخرین اخبار