لولا داسیلوا، رئیس دفتر روسف شد

رئیس‌جمهور پیشین برزیل به عنوان رئیس دفتر دیلما روسف، رئیس‌جمهور کنونی این کشور سوگند یاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی؛ رئیس جمهور پیشین برزیل به عنوان رئیس دفتر دیلما روسف، رئیس جمهور این کشور سوگند یاد کرده است.

لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا که به «لولا» معروف است، روز پنج‌شنبه (27 اسفند) در حالی به این سمت جدید منصوب شد که افشای یک مکالمۀ تلفنی میان او و روسف، موجی از نارضایتی را میان مردم برزیل به راه انداخت و چندین تظاهرات گسترده در شهرهای مختلف برگزار شد.

در حالی که لولا به اتهام پولشویی و فساد مالی در ارتباط با شرکت نفت دولتی «پتروبِراس» تحت تعقیب قضایی قرار دارد، روسف، جانشین وی که تحت حمایت وی به ریاست جمهوری برزیل رسید، تصمیم گرفت لولا را به عنوان وزیر در کابینۀ خود منصوب کند.

اما اکنون با انتشار این مکالمۀ تلفنی به نظر می‌رسد این تصمیم بی‌‎ارتباط به گریز از تعقیب قانونی لولا نبوده است. مخالفان و رسانه‌های برزیلی معتقدند این مکالمه در مورد تحویل اسنادی به لولا است که وی می‌تواند با ارائۀ آن‌ها به پلیس، از بازداشت خود جلوگیری کند.

لولا در سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۱ در برزیل رئیس جمهور بود و همواره یکی از چهره‌های صاحب نفوذ برزیل محسوب می‌شد. بعد از او روسف به عنوان یکی از متحدانش بر کرسی ریاست جمهوری نشست.

مراسم ادای سوگند لولا برای منصب جدید در کاخ ریاست جمهوری در برازیلیا، پایتخت برزیل در حالی برگزار شد که در خارج از ساختمان معترضان فریاد «شرم» سر می‌دادند و هواداران لولا معترضان را «کودتاچی» می‌نامیدند.

براساس اعلام پلیس برزیل، نیروهای انتظامی برای کاهش درگیری میان دو گروه مخالف در مقابل کاخ ریاست جمهوری از اسپری فلفل استفاده کردند و 300 نفر از معترضان را که قصد داشتند به کاخ وارد شوند، متفرق کردند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار