داسیلوا وزیر می شود

رئیس جمهور سابق برزیل، پیشنهاد دیلما روسف، رئیس جمهور کنونی را برای قبول یک پست در کابینه پذیرفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه پرس تی وی، به گفته یک منبع نزدیک دولت برزیل که نخواست نامش فاش شود گفت لولا نماینده دولت در امور پارلمانی می شود تا بتواند روی نمایندگان حزب حاکم کارگران در کنگره اعمال نفوذ کند.

مخالفان انتصاب لولا در کابینه، این اقدام را آخرین تلاش دیلما روسف، رئیس جمهور برزیل برای حفظ یکپارچگی ائتلاف دولت و جلوگیری از پیگرد قانونی لولا می دانند.

این در حالی است که روسف خود با مشکلاتی همچون رکود اقتصادی و احتمال استیضاح در کنگره دست و پنجه نرم می کند.

بر اساس قوانین برزیل فقط دادگاه عالی صلاحیت تعقیب قضایی وزرای کابینه را دارد و این امر در حوزه صلاحیت دادگاه های محلی نیست.

​آسیو نِوِس، رهبر مخالفان برزیل در پیامی توئیتری نوشت: «انتصاب لولا به عنوان وزیر به مردم برزیل نشان می‌دهد که امروز تنها نگرانی دولت باقی ماندن به هر قیمتی است.»

روزنامه «او گلوبو» چاپ برزیل، روز سه شنبه ضمن اعلام این خبر به نقل از منابعی که نامشان ذکر نشده نوشت، روسف روز سه شنبه در دیداری در برازیلیا، پایتخت برزیل از لولا خواسته است وارد کابینه شود و وی نیز پذیرفته است.

لولا داسیلوا، در سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۱ رئیس جمهور بود و همواره یکی از چهره های صاحب نفوذ برزیل محسوب می شود. بعد از او دیلما روسف که از متحدان لولا محسوب می شود بر کرسی ریاست جمهوری نشست.

هفته گذشته پلیس برزیل، لولا را در ارتباط با پرونده فساد مالی در شرکت نفتی «پتروبِراس» برای ساعاتی بازداشت کرد. رئیس جمهور سابق برزیل که اکنون 70 سال دارد هرگونه تخلفی را رد می کند و می گوید که این اتهامات انگیزه سیاسی دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار