باید بخش خصوصی را درگیر مسائل دانش‌بنیان کنیم

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی از حضور بخش خصوصی در مسائل دانش‌بنیان خبر داد.

محمد حسین سجادی نیری دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: اگر بتوانیم بخش خصوصی را بیش از قبل درگیر مسائل دانش‌بنیان کنیم و از این حضور در اقتصاد استفاده کنیم نیازمند برخی زیر ساختها است که یکی از این زیر ساختها مراکز نوآوری هستند، پس معاونت علمی هم از این به صورت مشارکتی حمایت می‌کند. 

وی ادامه داد: از این رو بنا شده است که معاونت علمی و فناوری و پژوهشگاه میراث فرهنگی در دو حوزه‌ی مشخص همکاری خود را آغاز کنند که اولین حوزه ایجاد یک مرکز نوآوری است این اقدام رویکردی برای حمایت از شرکتهای دانش‌بنیان محسوب می‌شود که نگاه به اقتصاد دانش‌بنیان و شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از وظایف اصلی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است. 

سجادی نیری عنوان کرد: باید بتوانیم بخش خصوصی را نیز در انتقال فناوری و استفاده از فناوری‌‌هایی که در اختیار کشورهای خارجی است در حوزه میراث و صنایع گردشگری درگیر کنیم. 

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی تصریح کرد: ارتباطات بین‌المللی به توسعه فناوری کمک می‌کند اما تا زمانی که بخش خصوصی درگیر فعالیت‌های اجرایی نشود نمی‌توان انتظار پیشرفت زیادی داشت. 

وی در پایان تاکید کرد: امیدواریم اقدام انتقال فناوری و استفاده از فناوری کشورهای خارجی آغازی برای حمایت از بخش خصوصی در استفاده از توانمندی‌هایشان در حوزه میراث و صنایع گردشگری باشد.  

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار