پس از بحران پناهجویان سوری؛

نشست اضطراری اتحادیه اروپا درباره بحران لیبی/ سیل مهاجران در راه است

مسئولان شش کشور اروپایی و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز در بروکسل گردهم آمدند تا درباره اوضاع سیاسی و امنیتی لیبی گفتگو کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، مسئولان شش کشور اروپایی و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز در بروکسل گردهم آمدند تا درباره اوضاع سیاسی و امنیتی لیبی گفتگو کنند. 

نشست میان موگرینی و صدراعظم آلمان و روسای جمهور و نخست وزیران اسپانیا، فرانسه،‌ایتالیا،‌ مالت و انگلیس در حاشیه نشست 28 کشور اتحادیه اروپا و ترکیه درباره بحران آوارگان برگزار شد.

ماریانا راخوی، نخست وزیر اسپانیا بر لزوم بررسی راهکاری برای مقابله با مافیایی که کار آنها قاچاق انسان از لیبی است تأکید کرد. وی خاطرنشان کرد: این نشست برای بررسی اوضاع لیبی است که بسیار نگران کننده است. 

بر همین اساس، فرانسوا اولاند پیشتر اعلام کرده بود چنانچه بحران لیبی ادامه پیدا کند، احتمال دارد موج دیگری از‌ آوارگان، مالت و ایتالیا و سپس آلمان و فرانسه را فراگیرد. دیوید کامرون در این نشست اعلام کرد کشورش با توسعه عملیات دریایی اروپا علیه قاچاقچیان انسان در خاک لیبی موافق است. در حال حاضر توقیف قایق های قاچاقچیان انسان تنها در آب های بین المللی مجاز است و به علت نداشتن مجوز  از طرف دولت لیبی و موافقت شورای امنیت سازمان ملل متحد امکان نزدیک شدن به سواحل لیبی وجود ندارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار