در دیدار با همتای مصری خود؛

لاوروف: خود مردم سوریه باید درباره آینده کشورشان تصمیم بگیرند

وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانسی خبری اعلام کرد تصمیم‌گیری درخصوص آینده سوریه باید بوسیله مردم این کشور صورت بگیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، "سرگئی لاوروف،" وزیر امور خارجه روسیه بعد از دیدار با همتای مصری خود در مسکو گفت دو طرف توافق کردند برای ازسرگیری پروازهای مستقیم بین دو کشور در سریعترین زمان ممکن تلاش کنند.

 وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس مشترک خبری با سامح شکری همتای مصری خود در مسکو اعلام کرد خود مردم سوریه باید درباره آینده کشورشان تصمیم بگیرند و این چیزی است که در قطعنامه های شورای امنیت نیز بر آن تأکید شده است.

سرگئی لاوروف گفت پروازهای مستقیم دو کشور در صورت تامین سطح بالای امنیت، می تواند دوباره ازسرگرفته شود.

وزیر خارجه روسیه گفت: موفقیت آتش‌بس در سوریه تاکنون نسبی بوده است اما با ادامه مذاکرات سوری سوری در ژنو افزایش خواهد یافت با این حال ما در حال حاضر در روند حل و فصل بحران سوریه شاهد پیشرفت هستیم.

وی گفت: ترکیه از حمله تروریستی در آنکارا برای توجیه ادامه بمباران خاک سوریه سوء استفاده کرد. اقدامات ترکیه تلاش ها برای حل و فصل بحران سوریه از جمله آتش بس و رساندن کمک های بشردوستانه را ناکام می گذارد.

لاوروف بر لزوم اتخاذ اقدامات بیشتر برای توقف درگیری طایفه ای در خاورمیانه تأکید کرد و گفت: باید بر طرف های بین المللی برای حل بحران در لیبی فشار بیاوریم.

وی افزود: باید اقدامات بین المللی برای بهبود اوضاع در فلسطین و اسرائیل اتخاذ شود و مسئله مهم این است که به یک توافق فلسطینی فلسطینی دست یابیم.

لاوروف بر لزوم ازسرگیری مذاکرات میان اسرائیل و فلسطین تأکید کرد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار