مونیز: تهران و واشینگتن باید برجام را عیناً اجرا کنند

وزیر انرژی آمریکا گفت این کشور و ایران باید توافق هسته‌ای را دقیقاً به‌‌ همان نحوی که نگارش شده است، به اجرا دربیاورند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه ای پی تی ان، وزیر انرژی آمریکا در پکن تأکید کرد: ما و ایران باید توافق هسته‌ای را دقیقاً به‌‌ همان نحوی که نگارش شده است، به اجرا گذاریم. 

ارنست مونیز، که به چین سفر کرده است، درسخنانی در مرکز «یِیل» در پکن، پایتخت چین، بر همکاری‌های گسترده، فعالانه و پویا میان آمریکا و چین در خصوص حفاظت از محیط زیست، مسائل مربوط به تغییرات آب و هوایی زمین و همچنین امنیت هسته‌ای، تأکید کرد. 

مونیز در بخشی از سخنانش به مذاکرات هسته‌ای شش کشور قدرتمند جهان با ایران اشاره کرد و گفت: روشن است که ما برخی از موضوعات (مورد اختلاف) با روسیه و چین داریم، ولی در آن مذاکرات، ما کاملاً شانه به شانهِ یکدیگر بودیم و گروه پنج بعلاوه یک واقعاً متحد بودند و هنوز هم بر سر این موضوع متحد باقی مانده‌اند که اطمینان حاصل کنند ایران فقط برنامه هسته‌ای صلح آمیز داشته باشد. 

وزیر انرژی آمریکا افزود: امید می‌رود که آن (توافق) شاید آغاز چیزی حتی بزرگ‌تر باشد، اما فعلاً ما باید دستکم اطمینان حاصل کنیم که ما و ایران، این توافق (برجام) را دقیقاً همانطور که نگارش شده است، به اجرا درآوریم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار