عملکرد فدراسیون ژیمناستیک در سال 94 ؛

از شکستن طلسم 80 ساله تا ثبت ابداعات در کتاب جهانی

فدراسیون ژیمناستیک در سال 1394 موفق شد پس از 80 سال مدال بازی‌های برون مرزی به دست آورد.

از شکستن طلسم 80 ساله تا ثبت ابداعات در کتاب جهانیبه گزارش خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،فدراسیون ژیمناستیک در سال 1394 سالی نسبتا پربار را گذراند.

کسب اولین مدال تاریخ ژیمناستیک ایران در مرداد سال 94 در مسابقات آسیایی هیروشیمای ژاپن آغاز شیرین ژیمناستیک در سال 94 بود.

عبدالله جامعی جوان 34 ساله بوشهری بدون هیچ سابقه حضوری در تیم ملی و اعزام به میادین بین المللی توانست در ماده خرک حلقه به مدال برنز برسد و ایران بعد از 80 سال به مدال آسیایی رسید.

هادی خناری نژاد و سعید‌رضا کیخواه نیز در این رقابت‌ها به عنوان چهارمی دست یافتند.

کسب مدال برنز در سال 94 توسط جامعی باعث سرازیر شدن موج انتقادات شد.

برخی معتقد بودند جامعی تربیت شده تیم ملی و سرمربی آن محمد آذرپی نیست بلکه جامعی خود به تنهایی در بوشهر تمرین می‌کرده است و دست بر قضا به تیم ملی دعوت شد و در اولین حضور خود توانست در مسابقات آسیایی به مدال برسد.

** در اینچئون چه گذشت ؟

تیم ملی ژیمناستیک کشورمان در مسابقات آسیایی اینچئون که در سال 93 برگزار شد با 5 ورزشکار در این رقابت‌ها حضور یافت که از بین آن‌ها دو نفر راهی مرحله فینال در تک وسیله شدند.

خناری نژاد در ماده دار حلقه به فینال رسید و به عنوان هشتی بسنده کرد.

دیگر فینالیست تیم ملی کیخواه بود که در خرک حلقه موفق شد به جمع فینالیست‌ها راه یابد و در نهایت هشتم شد. این در حالی است که 4 سال قبل‌تر یعنی در رقابت‌های المپیک آسیایی گوانژو در فینالست به نام‌های رمضان‌پور و امیر واعظی به ترتیب دهم و چهارم شدند.

با توجه به نتایج بدست آمده در گرانژو و اینچئون می‌توان گفت ژیمناست‌ها کار بزرگی در هیروشیما انجام دادند.

** کیخواه در آذربایجان

سعید‌رضا کیخواه با هزینه مشخصی خود و کمک‌های شهرداری فارس ( محلی که در آن مشغول به کار است ) اسفند ماه در مسابقات چلنج کاپ آذربایجان شرکت کرد و توانست در وسیله خرک حلقه در سایت رسمی فدراسیون بین المللی ژیمناستیک انعکاس داشت.

این سایت نوشت: سعید‌رضا کیخوای ایرانی چشم گیرترین نتیجه را برای کشورش در سال‌های اخیر ثبت کرد. کیخواه نیز در گفتگو با مطبوعات محلی آذربایجان گفت: بعد از مسابقه مسیر طولانی برای پیروزی وجود دارد و من تمرینات زیادی انجام دادم و این نشان داد که توانایی پیشرفت را داشتم.

** گام‌های جهانی ایروبیک کاران

امین ارباب ایروبیک کار کشورمان در سال 94 توانست 8 حرکت ابداعی خود را به ثبت کتاب قوانین فدراسیون جهانی برساند. همچنین عرفان نورانی دیگر ملی پوش ایروبیک کشورمان نیز توانست یک حرکت ابداعی خود را به ثبت جهانی برساند.

تیم‌های ملی جوانان و بزرگسالان این رشته آذر ماه در مسابقات قهرمانی آسیا در ویتنام شرکت کردند که طی آن تیم سه نفره ایروبیک ژیمناستیک ایران توانست به مدال برنز دست یابد.

** سال 93 در مضیقه بودیم

فرامرز سنگینی دبیر فدراسیون ژیمناستیک درباره وضعیت فدراسیون گفت: در سال 93 به دلیل کمبود منابع مالی در محدودیت شدید بودیم به همین دلیل برگزاری اردوها را محدود کردیم و تمرکز خود را بر مسابقات اینچئون گذاشتیم اما در سال 94 به دلیل کسب مدال‌های مختلف تا حدودی به موفقیت رسیدیم. اما همچنان فدراسیون از کمبود منابع مالی رنج می‌برد.

و حرف آخر

با وجود اینکه فدراسیون ژیمناستیک سال خوبی را از لحاظ کسب مدال‌های آسیایی گذراند اما نمی‌توان از ضعف‌های موجود در این رشته چشم پوشی کرد. ضعف‌هایی که باعث شد برخی داوران این رشته شانس حضور و قضاوت در المپیک را از دست بدهند و حتی ژیمناستیک ایران برای ورود به المپیک حرفی برای گفتن نداشته باشد. در حالی که ژیمناستیک در همه جای دنیا جزو ورزش‌های پایه و پر مدال است اما این پر مدال بودن در کشور هیچ معنایی ندارد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار