مدیر کل گردشگری مازندران خبر داد:

مسافرت به مازندران از مرز دو میلیون نفر گذشت

حجم مسافر نوروزی به ازای نفر، شب، اقامت در این تاریخ دو میلیون و ششصد و شانزده هزار و بیست و هشت نفر بوده است.

مسافرت به مازندران از مرز دو میلیون نفر گذشتبه گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ استان مازندران هر ساله در ایام نوروز میزبان تعداد قابل توجهی گردشگر از سراسر ایران و جهان است و معمولا هرساله رکورددار جذب مسافر نوروزی می‌شود.

سال گذشته حدود ده میلیون مسافر نوروزی به استان مازندران سفر کرده‌اند که حدود پنج میلیون نفر در این استان اقامت داشته‌اند.

دلاور بزرگ‌نیا، مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگردی استان مازندران درباره افزایش حجم مسافر نوروزی نسبت به سال گذشته از تاریخ بیست و هفتم اسفند ماه نود و چهار تا دوم فروردین ماه نود و پنج در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت‌: حجم مسافر نوروزی به ازای نفر، شب، اقامت در این تاریخ دو میلیون و ششصد و شانزده هزار و بیست و هشت نفر بوده است.

وی در ادامه تاکید کرد: این آمار میزان تخت‌هایی است که مسافران در استان مازندران تا تاریخ دوم فروردین ماه اقامت داشته‌اند.

وی در ادامه افزود: با توجه به افزایش آمار مسافران نوروزی نسبت به سال گذشته و با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی مبنی بر بهبود شرایط آب و هوایی در هفته دوم تعطیلات نوروز احتمالا تا پایان روز چهاردهم فروردین ماه به تعداد بیش از دوازده میلیون مسافر برسیم.

بزرگ‌نیا با اعلام خبر کاهش تصادفات در سال جدید گفت: خوشبختانه آمار تصادفات نسبت به سال گذشته تا تاریخ دوم فروردین ماه نود و پنج ، هشت درصد کاهش داشته است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر کمبود امکانات اولیه برای گردشگران در محور چالوس گفت: اداره کل گردشگری استان مازندران بخش قابل توجهی از اعتبارات را برای خدمات بین راهی و زیرساخت‌های گردشگری استان اختصاص داده و تا کنون بیش از پنجاه نمازخانه و سرویس بهداشتی به محور کندوان و هزار چم افزوده شده است تا در نوروز نود و پنج مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

وی در پایان از افزایش آمار گردشگران نوروزی در زمینه گردشگری مذهبی و روستایی استان مازندران ابراز خرسندی کرد و گفت: از تاریخ بیست و هفتم اسفندماه نود و چهار تا یکم فروردین نود و پنج، بیش از سیصد و هفت هزار نفر در روستاهای گردشگر پذیر اقامت داشته‌اند و نظرسنجی‌های صورت گرفته درباره گردشگری مذهبی از مسافر نشان می‌دهد استقبال گردشگران از بقاع متبرکه و اقامتگاه های زیارتی مطلوب و مورد پسند مسافران واقع شده است.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار