در دیدارفرماندهی نیروی انتظامی کشور با آیت الله مکارم؛

رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی واجب و تخلف از آن خلاف شرع است/امنیت پایه اصلی و مهمترین موضوع هر کشور است

مرجع عالیقدر جهان تشیع گفت: امنیت پایه اصلی و مهمترین موضوع هر کشور است که بدون آن هیچ امری سامان نمی گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی واجب و تخلف از آن خلاف شرع است.
ایشان در دیدار امروز فرماندهی نیروی انتظامی کشور با قدردانی از تلاش  این نیرو در تأمین امنیت در کشور در طول سال بویژه در مراسم اربعین حسینی / 22 بهمن/ هفتم اسفند و ایام نوروز  تصریح کرد:امنیت پایه اصلی و مهمترین موضوع هر کشور است که بدون آن هیچ امری سامان نمی گیرد.


امنیت پایه اصلی و مهمترین موضوع هر کشور است
آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به حوادث روزهای اخیر در اروپا با وجود برتری تجهیزاتی نیروهای امنیتی آنان، وجود امنیت بالا در کشور را با وجود دشمنیهای بسیار بیگانگان بسیار ارزشمند دانست و از تلاشهای مسئولان و نیروهای امنیتی از جمله نیروهای انتظامی قدردانی کرد.

ایشان آمار حوادث رانندگی را با وجود کاهش سالانه ناراحت کننده و زیاد ذکر و بر تقویت برنامه های فرهنگی برای رعایت قوانین تاکید کرد.

ایشان رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی را مسئولیت الهی و قانونی هر فرد مسلمان خواند و گفت: کسی که بر اثر بی احتیاطی دچار حادثه شود قبل از مسئولیت قانونی مسئولیت الهی دارد و باید در پیشگاه الهی پاسخگو باشد.

آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی واجب و تخلف از آن خلاف شرع است.

ایشان بررسی بیشتر و دقیق تر آمار حوادث رانندگی را برای برنامه ریزی برای کاهش آنها ضروری دانست.

آیت الله مکارم شیرازی در ابتدای سخنان خود با تبریک سال نو و تقارن ابتدا و انتهای امسال با سالروز میلاد حضرت زهرا (س) ابراز امیدواری کرد سال 95 سالی پر برکت و سعادت و رحمت برای ملت ایران باشد.
سردار اشتری فرمانده ی نیروی انتظامی هم در این دیدار گفت: از 25 اسفند تا کنون حوادث رانندگی جاده ای هفت درصد کاهش داشته است.

سردار اشتری وضع امنیتی و انتظامی مرزها و مناطق مختلف کشور را خوب ارزیابی کرد و افزود: در جرایم دیگر هم آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش نشان می دهد.

فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: پانصد هزار نفر از نیروهای پلیس در طرح نوروزی فعالند و به مردم خدمت رسانی می کنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار