تاریخچه ظهور نراتزوری:

پیدایش اینتر از دل میلان

تیم فوتبال اینتر با جدایی چند بازیکن میلان تشکیل شد و به یکی از باشگاه‌های بزرگ دنیا تبدیل شده است.

 به گزارش خبرنگار حوزه دنياى ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ، در این بخش از آشنایی با تیم‌های بزرگ فوتبال اروپا به معرفی تیم اینترمیلان ایتالیا می‌پردازیم.

باشگاه اینترمیلان در 9 مارس 1908 و به دنبال اختلاف سران باشگاه میلان بر سر استفاده از بازیکنان خارجی آن دسته‌ای که اعتقاد به استفاده از بازیکنان خارجی داشتند از میلان جدا شده و با هدف مبارزه با نژادپرستی تیم اینترناسیونال را تشکیل دادند.

این تیم در سال 1910 اولین قهرمانی خود را به دست آورد.

21 مدیر در 107 سال 
در تاریخ 107 ساله اینترمیلان 21 مدیر عامل و مالک سمت مدیریت این باشگاه را به عهده داشته‌اند.

جیووانی پارامیسیونی در سال 1908 به عنوان نخستین مدیر تاریخ اینتر انتخاب شد.

طولانی‌ترین دوران ریاست در باشگاه اینتر را ایوانوئه فراتزیولی (1968-1984) ماسیمو موراتی (2004-1995) و (2013- 2006) با 16 سال مدیریت در دست دارند.

زمان مدیریت ماسیمو موراتی اینتر پنج قهرمانی اسکودتو، چهار قهرمانی جام حذفی، 1 قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، یک قهرمانی جام یوفا و یک قهرمانی جام باشگاه‌های جهان را به دست آورد و می‌توان این دوران را یکی از طلایی‌ترین دوران تاریخ نواتزوری دانست.

همچنین دوران 13 ساله مدیریت آنجلو موراتی که با سه قهرمانی در لیگ، 2 قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و یک جام بین قاره‌ای همراه بود را یکی دیگر از دوران درخشان باشگاه دانست.

اریک توهیر اندونزیایی مالک کنونی باشگاه نخستین فرد غیرایتالیایی است که مدیریت باشگاه اینتر را به عهده گرفته است.

70 مربی در بیش از یک قرن
در تاریخ این باشگاه هفتاد سرمربی هدایت اینتر را به عهده داشته‌اند 53 مربی ایتالیایی و 17 مربی از نقاط مختلف جهان در این 107 سال از آرپیاد وایژ؟؟؟ و ژوزف ویولا (مجارستانی) لوئیس سوارز در اینترمیلان مربی‌گری کرده‌اند. (اسپانیایی)  روی هاجسون (انگلیسی) میرچه‌آ لوچیسکیو در رومانیایی هکتورکرپر (آرژانتینی) رافائل بنتیز (اسپانیایی) و لئوناردو برزیلی از سرشناس‌ترین مربیان غیرایتالیایی اینتر نام برد.

در میان مربیان ایتالیایی روبروتو مانچینی با سه قهرمانی در لیگ و 2 قهرمانی جام حذفی و سه سوپر جام ایتالیا رکورددار است البته هلینو هورا آرژانتینی که بین سال‌های 1960 تا 1973، 9 فصل در نراتزوری سرمربی گری کرد با سه قهرمانی در لیگ، 2 قهرمانی در جام باشگاه‌های اروپا، یک جام بین قاره‌ای، پرافتخارترین و بادوام‌ترین سرمربی تاریخ اینترمیلان است.

البته ژوزه مورینیو پرتغالی نیز با 2 قهرمانی در لیگ ایتالیا، 2 قهرمانی در جام حذفی، یک قهرمانی در سوپر جام ایتالیا و یک قهرمانی در لیگ قهرمانی اروپا نیز بین سال‌های 2008 تا 2010 کارنامه بسیار درخشانی در اینترمیلان دارد.

39 قهرمانی: افتخارات نراتزوری
اینترمیلان در تاریخ 107 ساله خود 18 قهرمانی و 15 نایب قهرمانی لیگ ایتالیا، هفت قهرمانی و شش نایب قهرمانی جام حذفی، پنج قهرمانی سوپر جام ایتالیا، سه قهرمانی و 2 نایب قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، سه قهرمانی و یک نایب قهرمانی جام یوفا و سه قهرمانی جام باشگاه‌های جهان را به دست آورده است.

القاب اینترمیلان
نراتزوری (سیاه و مشکی‌پوشان) و مار بزرگ چمن از القاب اینترمیلان هستند.

ورزشگاه خانگی
ورزشگاه سی سیرو با گنجایش 70 هزار نفر در سال 1926 تاسیس و از همان ابتدا به عنوان ورزشگاه خانگی 2 تیم شهر میلان انتخاب شد البته با درگذشت جوزپه مئاتزا در سال 1972 شهرداری میلان به دلیل تجلیل از این اسطوره اینترمیلان نام ورزشگاه سن سیرو را به جوزپه مئاتزا تغییر داد. اینترمیلان نخستین بازی خود در این ورزشگاه را 19 سپتامبر 1926 با شکت 2 بر 1 مقابل سمپید رانسه انجام داد.

ورزشگاه سن سیرو سال 1989 ترمیم و گنجایش آن به 83 هزار نفر افزایش یافت.

کمپ تمرینی آپیانو جنتیله نیز به عنوان محل تمرینی تیم فوبتال اینترمیلان شناخته می‌شود این کمپ شامل چندین زمین تمرین، باشگاه بدنسازی، اتاق کنفرانس مطبوعاتی و سالن سرپوشیده است.

یک آرژانتینی، رکورددار بازی در اینترمیلان
زانتی، کاپیتان سابق اینترمیلان با انجام 858 بازی بین سال‌های 1995 تا 2014 رکوردار بازی برای اینترمیلان است.

پس از این آرژانتینی جوزپه بدگومی با 758 بازی، جاچینتو فاکتی با 634 بازی، ساندرو ماتزولا با 565 بازی و جوزپه باره‌سی با 559بازی در جایگاه دوم تا چهارم قرار دارند.

برترین گلزنان تاریخ اینتر
جوزپه مئاتزا با زدن 284 گل در 408 بازی بدترین گلزن تاریخ باشگاه است.

آلساندرو آلتوبلی با 209 گل در 466 بازی در جایگاه دوم برترین گلزنان تاریخ نیز جای گرفته است.

روبرتو بونینسنگا  آرژانتینی با 171 گل لوئیچی کونینی و ساندرو ماتزولا نیز با 158 گل در رتبه‌های بعدی این جدول قرار دارند.

نام شرکت پیرلی به عنوان حامی مالی باشگاه روی پیراهن اینترمیلان از سال 1995 حک شده و این همکاری حداقل تا پایان سال 2018 ادامه دارد.

شرکت نایکی البسه اینترمیلان را از سال 1995 تامین کرده و مانند پیرلی همکاری این شرکت نیز با نراتزوری حداقل تا سال 2018 تداوم خواهد داشت.

اینتر در جایگاه نوزدهم ثروتمندترین باشگاه جهان
باشگاه اینترمیلان با درآمدزایی 8/164 میلیون یورو در سال 2015 در جایگاه نوزدهم درآمدزا ترین باشگاه‌های جهان قرار گرفته است.

70 درصد سهام باشگاه اینتر در حال حاضر تحت اختیار مرکز ورزشی بین‌المللی HKLTD 5/29 آن به هلدینگ بین‌المللی S.R.L و 5/0 درصد آن شرکت پیرلی تعلق دارد.

اینترمیلان با ارزش 265 میلیون پوند در رتبه چهاردهم ارزشمندترین تیم‌های جهان جای گرفته است.

خواهر خوانده‌های باشگاه اینترمیلان
سه باشگاه دی‌سی‌یونایتد آمریکا، پرسیب باندونگ اندونزی و پراتو ایتالیا با اینترمیلان قرارداد خواهر خواندگی دارند.

تیم فوتبال اینترمیلان تنها تیم تاریخ ایتالیا است که تا کنون سطح نخست از لیگ این کشور به دسته پایین‌تر سقوط نکرده و در تمام تاریخ 107 ساله خد در دسته اول باشگاه‌های ایتالیا به میدان رفته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار