انجام بیش از هشت هزار ماموریت توسط اورژانس کشور در 24 ساعت گذشته

سخنگوی اورژانس کشور از انجام هشت هزار و 454 ماموریت در روز گذشته خبر داد و گفت: از این تعداد هزار و 712 مورد ترافیکی بوده است.

خالدی سخنگوی اورژانس کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان از تصادف دلخراش یک دستگاه پژو و یک دستگاه پراید در محور شیراز-کازرون در ساعت 23:02 شب گذشته خبر داد و گفت: در این حادثه یک نفر در دم فوت کرد و هفت نفر مصدوم شدند که با وجود نزدیکی به پایگاه اورژانس و رسیدن اورژانس در مدت سه دقیقه به محل حادثه، پنج نفر از مصدومین در بیمارستان کازرون ولیعصر جان خود را از دست دادند.

وی آماری از ماموریت های انجام شده در 24 ساعت گذشته ارائه داد و افزود: 19 مورد واژگونی گزارش شده که 108 مصدوم و یک فوتی به همراه داشته است. به طور دقیق تر در یک ساعت گذشته اورژانس، 15 ماموریت انجان داده و 28 نفر مصدوم را به بیمارستان منتقل کرده است.

خالدی ادامه داد: به طور کلی در روز گذشته هشت هزار و 454 ماموریت انجام شد که هزار و 712 مورد آن ترافیکی بوده و هزار و 490 مورد از این تعداد به بیمارستان انتقال داده شده اند. همچنین از این موارد ترافیکی 173 مورد در محل درمان و 23 نفر جان خود را از دست داده اند.

سخنگوی اورژانس تصریح کرد:در روز گذشته 664 نفر بیمار قلبی،410 نفر بیمار تنفسی و 37 مورد مسمومیت با مونوکسید کربن گزارش شده است. با توجه به شرایط جوی، مسافران در سفر به مناطقی که دمای هوا کاهش یافته است،می بایست دقت بیشتری داشته باشند تا دچار این قبیل مسمومیت نشوند.

خالدی خاطرنشان کرد: در ایام نوروز 18 هزار و 500 نیرو از اورژانس کشور آماده باش هستند و چهار تیم از سوی وزارت بهداشت دستور بازرسی از مراکز درمانی ،اقامتی، پایگاه های اورژانس و ایستگاه های سلامت را دارند و گزارشات را به مرکز هدایت و عملیات وزارت بهداشت اعلام می کنند. در برخی موارد کوتاهی ها قابل رفع است اما در موارد ساختاری همچون کمبود پایگاه های اورژانس در برخی مناطق، پیگیری ها در دستور کار سال 95 قرار می گیرد. این روند تا روز 14 فروردین ماه ادامه دارد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار