نماز جماعت در 55 درصد مدارس کشور اقامه می شود

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از گام‌هایی که آموزش و پرورش در نظر دارد تا در سال 95 آن را ارتقا دهد، افزایش و توسعه برگزاری نماز جماعت در مدارس است.

کفاش معاون پرورشی آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: آموزش و پرورش دستگاه تعلیم و تربیت است و ما بر اساس برنامه تنظیمی آنها را آموزش می‌دهیم ،بنابراین بعد از خانواده، نقش اساسی را در تعلیم تربیت دانش‌آموز بر عهده ما است.

وی افزود: ما معتقد هستیم مثلث خانواده، جامعه و مدرسه به صورت فرآیندی در تربیت دانش‌آموزان موثر است و گام‌هایی که در این زمینه برداشته‌ایم شامل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که سند اساسی ما محسوب می‌شود و راه را در بخش‌های مختلف تعیین کرده است.

وی ادامه داد: علاوه بر آموزش رسمی که در کتاب رسمی آمده است فعالیت تربیتی را نیز در نظام آموزش و پرورش پیش‌بینی کرده‌ایم که از جمله می‌توان به اردوها اشاره کرد و حضور بچه‌ها در این اردوها که به تمرین مهارت زندگی می‌پردازند در تربیت اجتماعی دانش‌آموزان موثر است.

معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: توسعه کمی و کیفی تشکل‌های دانش‌آموزی نیز در تربیت آنان نقش اساسی دارد زیرا تشکل‌های دانش‌آموزی باعث می‌شود که فرزندانمان را برای آینده نقش آفرینی کند.

وی مطرح کرد: در حوزه تربیت اعتقادی نیز بحث نماز جماعت را توسعه دادیم به طوری که 55 درصد مدارس به برگزاری آن می‌پردازند همچنین انس دانش‌آموزان با قرائت قرآن حفظ موضوعی قرآن می‌تواند تاثیر زیادی بر روی آنها بگذارد.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار