توجه به فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی در آموزش و پرورش

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش از برگزاری گفتمان‌هایی با محوریت اقتصاد مقاومتی در مدارس خبر داد.

حمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص فعالیت‌های این حوزه مبتنی بر اقتصاد مقاومتی گفت: در این زمینه در معاونت پرورشی و فرهنگی ستادی تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه در این معاونت اولین اقدام انجام شده، تدوین میثاق‌نامه دانش‌ آموزی است،‌ عنوان کرد: در هشت بند، گفتمان‌های دانش‌آموزی با محوریت فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی در دست اقدام است و پیرامون آن، هشت موضوع نیز مورد توجه قرار گرفته که می توان به مصرف داخلی، دوری از کالای غیرایرانی، توجه به ورزش، سلامتی، محیط زیست، بحث درس خواندن، جلوگیری از افت تحصیلی و مهارت‌آموزی به عنوان محورهای اصلی اقتصاد مقاومتی اشاره کرد.

کفاش با بیان اینکه تدارک وسیع برای برنامه تابستانی و جشنواره‌ها داریم،‌ گفت: جشنواره‌های استانی نیز مبتنی بر شعار امسال است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش اظهارکرد: موضوع گفتمان‌های دانش‌آموزی در برنامه‌های تابستانی و جشنواره‌ها مورد اتفاق نظر است که این فعالیت‌ها در زمینه فرهنگ سازی اقدام مثبتی به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه چنین فعالیت‌هایی تا ابتدای تابستان انجام می‌شود،‌ گفت:  اقدامات دیگری را هم برای تابستان در دست اقدام داریم.

وی افزود:‌ برنامه‌های جدیدی نیز برای سال تحصیلی 95-96 طراحی شده و در دست تصویب است.

کفاش اظهار کرد:‌ اکنون کار گفتمان و فرهنگ‌سازی به صورت جلسات آزاداندیشی و نقد و بررسی، پیرامون راه‌های مختلف اقتصاد مقاومتی به همت تشکل های دانش آموزی در مدارس انجام می شود.

 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار