بندرعباس؛

معدوم سازی بیش از 18 تن مواد غذایی غیر بهداشتی در هرمزگان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی بیش از 18 تن و 855 کیلوگرم مواد غذایی غیر بهداشتی در هرمزگان کشف و معدوم شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، دکتر میرزاده افزود : در این مدت بیش از ١٦ هزار و  ٨٣٢ مورد بازديد بهداشتي از اماكن عمومي و مراكز تهيه و توزيع و فروش موادغذايي از سوی بازرسان بهداشت محيط در استان صورت گرفته است .
وی معرفي  ٢٣٢ مکان عمومي و مراكز تهيه و توزيع و فروش مواد غذايي به دادگاه ؛ پلمپ ٤٠ باب اماكن غير بهداشتي؛ ٣٠٧مورد نمونه برداري ازمواد غذايي سنتي؛ ٧٤مورد نمونه برداري از موادغذايي صنعتي؛  ٤٥٥مورد نمونه برداري از آب آشاميدني شهري وروستايي وانجام آزمايش های لازم را از مهمترین اقدامات در طرح بسيج سلامت نوروزي امسال برشمرد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: بیش از 4 هزار و 900 نفر در اماكن عمومي ومراكز تهيه وتوزيع وفروش موادغذايي دريافت كارت معاينه پزشكي فعالیت دارند.
نمونه برداري شيميايي از آب شبكه هاي شهري وروستايي وانجام آزمايش ؛ نمونه برداري از استخرهاي شنا و تست كلر باقيمانده انجام يافته از آب آشاميدني شهري وروستايي و در استخرهاي شنا ؛ برخورد با دستفروشان دوره گرد موادغذايي حساس را از دیگر اقدامات صورت گرفته در این طرح هستند.
در روز ٥٥ اكيپ ٢ نفره بازرسي در طرح نوروزی استان فعالیت می کنند.
طرح بسیج سلامت نوروزی از ابتدای اسفندسال 94 تا 15 فروردین امسال بطور همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.