بندرعباس؛

جابجایی ۳میلیون نفر سفر دریایی در هرمزگان

رییس کمیته حمل و نقل دریایی ستاد خدمات سفر استان هرمزگان گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تا کنون جابجایی ۳میلیون نفر سفر دریایی در هرمزگان به ثبت رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، ابراهیم ایدنی افزود: در این مدت ۵۰۰ هزار نفر گردشگر از گشت های تفریحی دریایی در آب های ساحلی بهره مند شدند.

وی مشارکت ۴۵۵ فروند انواع شناور مسافری، حمل خودرو، جستجو و نجات، تفریحی و همیار ناجی در طرح ساماندهی سفرهای دریایی نوروز ۹۵ در استان گفت:  بیش از ۳۱۸ هزار دستگاه خودرو از طریق بنادر دریایی جابجا شده است.

رییس کمیته حمل و نقل دریایی ستاد خدمات سفر استان هرمزگان با بیان اینکه هیچ گونه سانحه دریایی برای شناورهای مسافری رخ نداده است افزود: در این مدت ۴۴ هزار سفر (تردد دریایی) به ثبت رسید.

ایدنی بیش از ۵۵ فروند شناور مسافری با ظرفیت بیش از ۶ هزار صندلی، یک فروند کشتی بزرگ برای انجام سفرهای بین المللی با ظرفیت ۳۸۱ صندلی، ۴۸ فروند لندینگ کرافت ویژه حمل ۲هزار و ۴۰۰ دستگاه خودرو در هر سفر از جمله اقدامات صورت گرفته در زمینه طرح نوروزی ساماندهی سفرهای دریایی برشمرد.

وی با اشاره به برخورداری از ۳ واحد پروازی در استان هرمزگان افزود: ۲ فروند بالگرد و یک فروند هواپیما نیز انجام پایش های هوایی و خدمات دهی به سانحه دیدگان و افراد مضطر در مواقع لزوم را بر عهده دارند.

طرح نوروزی ساماندهی سفرهای دریایی از ۲۵ اسفند ماه آغاز شد و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.