بندرعباس؛

ثبت ۹ وقف جدید در طرح آرامش بهاری هرمزگان

در اجرای طرح آرامش بهاری ،۹ وقف جدید در هرمزگان به ثبت رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف هرمزگان گفت:  ۴ وقف در شهرستان بندرعباس ، ۳ وقف در شهرستان رودان و ۲ وقف جدید در شهرستان میناب بوده است.

حجت الاسلام اکبری افزود : وقف یک قطعه زمین به ارزش ۵۰ میلیارد تومان واقع در روستای خورگو  به متراژ ۷۰۰ متر و با نیت احداث مسجد و یک قطعه زمین به ارزش ۳۰ میلیارد تومان واقع در شهرستان بندرعباس با متراژ ۳۰۰ متر مربع به صورت منفعتی با هدف تامین هزینه مسجد امام حسن عسکری (ع) روستای قلعه ایسین بندر عباس از وقفهای صورت گرفته در بندرعباس بود.

وی گفت: همچنین وقف زمینی به ارزش ۱۰ میلیارد تومان به متراژ ۱۳۱ متر مربع برای احداث مسجد ،خانه عالم ومرکز فرهنگی قرآنی در روستای رویدر و یک قطعه زمین به مساحت ۲ هزار ۸۰۰ مترمربع به صورت منفعتی برای تامین هزینه مراسمات مذهبی، فرهنگی، اجتماعی به ارزش ۲۸ میلیارد تومان در بخش فین شهرستان بندرعباس از دیگر وقفیات بندرعباس بود.

معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف هرمزگان  یک قطعه زمین به ارزش ۲۰ میلیارد تومان واقع با متراژ ۴۵۰ متر مربع با هدف ساخت خانه عالم و خانه قرآن و مراسمات مسجد و احداث یک الی دو باب مغازه برای هزینه های جاری مسجد و یک قطعه زمین به ارزش ۳۰ میلیارد تومان واقع در شهرستان میناب به متراژ ۳۰۶ متر مربع به صورت انتفاعی برای احداث مسجد چهارده معصوم (ع) روستای قاسم جلالی میناب از وقف های ثبت شده در شهرستان میناب برشمرد.

حجت الاسلام اکبری گفت: یک قطعه زمین به متراژ ۶۱۰ متر به ارزش ۲۴ میلیارد تومان و یک قطعه زمین به مساحت ۸۰۰ متر به ارزش ۳۲ میلیارد تومان همچنین یک قطعه زمین مسکونی تجاری به مساحت ۲۷۰ مترمربع به صورت منفعتی به ارزش ۲۰ میلیارد تومان در روستای جغین شهرستان رودان برای ساخت بناهای مذهبی تجاری وکارهای عام المنفعه و کمک به مستمندان وفقرا از وقفهای مهم در شهرستان رودان است.

طرح آرامش بهاری سال ۹۵  که در امامزادگان و بقاع متبرکه استان هرمزگان همراه با برنامه های فرهنگی از جمله برپایی خیمه های معرفت ، کودک، همه واقف باشیم در حال اجرا ست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.