زنجان؛

حضور روزانه 600 نفر در بقاع متبرکه طارم

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طارم از حضور روزانه 600 نفر در بقاع متبرکه طارم خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، ابراهیمیاظهار کرد: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طارم همزمان با سراسر کشور از 27 اسفند ماه سال گذشته اجرای طرح آرامش بهاری را آغاز کرده است.

وی با اشاره به اینکه طرح آرامش بهاری هر سال به مناسبت ایام نوروز در جوار بقاع متبرکه اجرا می‌شود، تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه و تبدیل آنها به قطب فرهنگی است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طارم با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه استفاده از ظرفیت مذهبی بقاع متبرکه اضافه کرد: در همین زمینه هر سال و به صورت مستمر طرح‌های فرهنگی از اول سال تا پایان سال اجرایی می‌شود.

ابراهیمی با بیان اینکه طرح آرامش بهاری نیز نخستین طرح اجرایی اوقاف در آغاز هر سال است، گفت: خوشبختانه سال به سال به میزان حضور مردم در بقاع متبرکه در این طرح فرهنگی و مذهبی افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح آرامش بهاری امسال در چهار بقعه شهرستان اجرایی شد، گفت: طبق برآورد روزانه 600 نفر از بقاع متبرکه شهرستان بازدید می‌کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طارم با اشاره به اینکه شهرستان طارم 21 بقعه متبرکه دارد، تصریح کرد: تعداد طرح‌های فرهنگی اجرایی شهرستان بیش از 35 مورد است.

ابراهیمی همچنین تعداد موقوفات شهرستان را 400 مورد اعلام کرد و گفت: این موقوفات منفعتی و غیرمنفعتی هستند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای ترویج سنت حسنه وقف، بیان کرد: در این زمینه ایستگاه‌های (همه واقف باشیم) دایر شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طارم اظهار کرد: برپایی ایستگاه‌های همه واقف باشیم، موجب تبیین سنت حسنه وقف و همچنین افزایش،موقوفات شده است.


انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.