زنجان؛

فعالیت 434 غرفه و فروشگاه صنایع دستی در زنگان

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از فعالیت 434 غرفه و فروشگاه صنایع دستی در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، علیمحمدی گفت: در ایام نوروز امسال تعداد 434 غرفه در قالب بازارچه های صنایع دستی، فروشگاه ها و کارگاه های تولیدی فعالیت می کنند.

وی افزود: زنجان در کنار نخستین بازارچه صنایع دستی کشور و 286 فروشگاه صنایع دستی به خدمات دهی به مسافران می پردازندو این حجم تولید خوب و قابل ارتقا است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی گردشگری استان زنجان با بیان اینکه محصولات صنایع دستی مس و چاقو پرفروش ترین صنایع دستی استان هستند تصریح کرد: تا این لحظه فروش چاقو در رتبه نخست و فروش مس در رتبه دوم قرار دارد.

علیمحمدی اظهار کرد: هم اکنون صنعت مس گری و چاقو سازی می تواند به عنوان یک عامل مهم جذب گردشگر برای این استان عمل کند و تقویت این بخش، باعث افزایش ورود گردشگران به زنجان خواهد شد.

وی در ادامه بیان کرد: در سطح این استان اقدامات خوبی برای جذب گردشگر انجام شده و ایجاد غرفه ها، فروشگاه ها و بازارچه های صنایع دستی در شهرستان های استان و جوار اماکن تاریخی از این قبیل اقدامات است تا برای مسافران نوروزی خدمات دهی خوبی انجام بگیرد.


انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.