توده سرطانی به‌نام داعش و انفجارهای بروکسل/ آنکارا و اروپا یکدیگر را به بی‌مبالاتی متهم می‌کنند

اِن‌پی‌ار در گزارشی نوشت پس از حملات تروریستی بروکسل، ترکیه و اروپا نوک پیکان انتقادها را به سوی یکدیگر نشانه رفته‌اند.

توده سرطانی به‌نام داعش و انفجارهای بروکسل/ آنکارا و اروپا یکدیگر را به بی‌مبالاتی متهم می‌کنندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ رادیو عمومی آمریکا (اِن‌پی‌آر) (NPR)، با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: کشورهای اروپایی همواره در سال‌های اخیر، آنکارا را متهم کرده‌اند برای جلوگیری از ورود تروریست‌های داعش از طریق این کشور به قاره اروپا، به اندازه کافی تلاش نمی‌کند. ترکیه با سوریه – کشوری که از 5 سال پیش درگیر بحران داخلی است-  500 مایل (804 کیلومتر) مرز مشترک دارد. همین موضوع باعث شده تا هرگونه تحرکی در مرزهای این کشور زیر ذره‌بین جامعه بین‌المللی باشد.  

این در حالی است که آنکارا مدعیست از سال 2011 (1390) مانع از ورود هزاران (حدود 3300) مظنون و طرفدار گروه تروریستی داعش - که بیشتر آن‌ها اهل کشورهای اروپایی بوده‌اند -  به داخل خاک ترکیه شده است. مقامات ترکیه می‌گویند «ابراهیم البکروی،» یکی از عاملان انتحاری عملیات تروریستی هفته گذشته در شهر «بروکسل،» پایتخت بلژیک، از جمله این افراد بوده است. آنکارا می‌گوید تابستان گذشته، البکروی را که سعی داشت از طریق ترکیه وارد سوریه شود در شهر «غازی عینتاب،» جنوب‌شرق ترکیه و نزدیک مرز سوریه بازداشت و به خواست خودش به هلند مسترد کرد. 

به گفته‌ی «رجب طیب اردوغان،» رئیس‌جمهور ترکیه، آنکارا به بلژیک و هلند درخصوص البکروی هشدار داده بود. اردوغان پس از حملات تروریستی بروکسل، بارها این دوکشور را بدلیل جدی نگرفتن هشدارهای آنکارا مورد سرزنش قرار داده است.

در انفجارهای انتحاری که سه‌شنبه سوم فروردین سال جاری در فرودگاه و متروی شهر بروکسل روی داد، 31 نفر کشته و بیش از 200 نفر مجروح شدند. داعش مسئولیت این حملات تروریستی را بر عهده گرفته است. «یان جامبون» و «کوئن جینز،» وزرای کشور و دادگستری بلژیک، پس از انفجارهای بروکسل و بدلیل ناتوانی در جلوگیری از وقوع این حملات تروریستی استعفانامه‌ی خود را تسلیم «چارلز میشل،» نخست‌وزیر این کشور، کردند که با مخالفت وی روبرو شد. 

«سونر کاگاپتی،» کارشناس ترکیه‌ای مؤسسه‌ی «سیاست خاور نزدیک» واشینگتن، می‌گوید ترکیه اکنون مطمئناً در کنترل مرزهای خود بهتر از گذشته عمل می‌کند. وی می‌افزاید: به نظر می‌رسد آنکارا سرانجام وجود مشکلی به نام «داعش» را پذیرفته است. با این وجود، کاگاپتی معتقد است ترکیه تا کنترل کامل بر مرزهایش مسیر طولانی پیش روی دارد. 





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
فعلا حزب سوسیالیس ،کومونیست،نازی،مجاهدین خلق،صهیونیستی،یهودیان عامل حمایت تروریست ها هستند،ما فعلا با شعار مرگ بر آمریکا که مرکز فساد وظلم وستم است شعار خود را ادامه می دهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
اروپاوغرب خودشن سرکرده هرچی جانی وتروریسته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
اروپا وغرب باید یه مبارزه تمام عیار جهانی علیه تروریست ها آغاز و تروریستها را کاملا نابود کند . این تروریستها سدی در برابر پیشرفت بشریت هستند و هستی را به ننگ کشیدند . خدا لعنتشان کند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
NPR یا MPR ؟...باز اون رفیقمون اشتباه نکنه.
آخرین اخبار