شیراز؛

کاهش تصادفات منجر به فوت در فارس

آمار تصادفات منجر به فوت 38 درصد در فارس کاهش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان فارس از آغاز تعطیلات نوروزی امسال تاکنون، نسبت به مدت مشابه پارسال 38 درصد آمار تصادفات منجر به فوت در این استان کاهش یافته است. 
سرهنگ ناصر كشاورز همکاری مردم با پلیس و تلاش شبانه روزی متولیان امر در کاهش تصادفات را عاملی مهم در این امر دانست .  
وی با بیان اینکه بیشترین علت تصادفات ثبت شده در این ایام رعایت نکردن سرعت مطمئنه، خواب آلودگی و بی توجهی به سرعت خودرو مقابل گزارش شده است افزود: از25 اسفند ماه پارسال تاکنون 70 هزار قبض جریمه درون شهری و بیش از 73 هزار قبض جریمه برون شهری در جاده های استان فارس از طریق دوربین های ثابت و سیار و ماموران راهور استان صادر شده که بیشترین تخلفات جاده ای در محور شیراز سپیدان تاکنون گزارش شده است.  
سرهنگ کشاورز با هشدار نسبت به اینکه پلیس از تخلفات حادثه‌ساز گذشت نمی‌کند، گفت: در روز گذشته با وقوع دو تصادف منجر به فوت در جاده ممسنی و فراشبند 11 نفر در این حادثه جان خود را از دست داده اند که این موضوع آمار تصادفات استان را افزایش داده است.  
معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان فارس با ابراز اینکه تصادفات در جاده‌های استان فارس نسبت به نوروز پارسال کاهش یافته است، گفت: تصادفات در این ایام نسبت به نوروز پارسال تاکنون کاهش داشته ولی واژگونی خودروها ناشی از خستگی رانندگان 38 درصد تصادفات منجر به فوت را به خود اختصاص داده که این موضوع بسیار نگران‌کننده است. وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی همه امکانات را برای ایمن‌سازی محورها به‌کار گرفته بیان کرد: استقرار150 ایستگاه نوروزی در مراکز تفریحی توریستی و جاده ای متشکل از کادر نیروی انتظامی در طرح نوروزی مشارکت دارند تا زمینه ایمن‌سازی راه‌ها و تسهیل در تردد محورها را برای مسافران فراهم کنند.  
سرهنگ کشاورز اظهار کرد: بستن کمرند ایمنی در کاهش تلفات نقش مهمی داشته است و بر اساس بررسی های انجام شده 60 درصد کسانی که کمربند ایمنی بسته اند در تصادفات، آسیب کمتری دیده اند.  
این مقام انتظامی استان فارس در مورد آمار ورود گردشگران به استان فارس و به شهر شیراز گفت: بر اساس آمارهای ثبت شده توسط سازمان میراث فرهنگی استان فارس تا به امروز 2 میلیون و 220 هزار نفر از طریق مراکز اقامتی استان، خدمات دریافت کرده اند، که در مقایسه با مدت مشابه پارسال، ورود مسافران به استان فارس 24 درصد افزایش یافته است.
انتهای پیام/ن
برچسب ها: صدور ، قبض ، جریمه ، متخلفان ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.