داستان تکراری بازار انرژی؛

خیانت دوباره سعودی ها و کاهش دوباره بهای نفت!

بهای طلای سیاه پس از انتشار اخباری مبنی بر افزایش عرضه رژیم سعودی کاهش یافت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  خبرگزاری فرانسه، نفت شیرین سبک آمریکا در بازار نیویورک روز سه‌شنبه برای تحویل در ماه مه با یک دلار و یازده سنت کاهش، بشکه‌ای 38 دلار و 28 سنت داد و ستد شد.

قیمت نفت برنت دریای شمال در بازار لندن نیز روز سه‌شنبه برای تحویل در ماه مه با یک دلار و سیزده سنت کاهش به بشکه‌ای 39 دلار و 14 سنت رسید.

روز سه‌شنبه انتشار اخباری مبنی بر افزایش میزان عرضه نفت در بازارهای جهانی و اعلام منابع آگاه از توافق عربستان و کویت برای از سرگیری تولید نفت در میدان نفتی مشترک الخفجی سبب تاثیر بازار انرژی از این رویداد شد.

فعالیت میدان نفتی الخفجی در ماه اکتبر 2014 به علل زیست محیطی متوقف شده بود. ظرفیت تولید نفت این میدان بین 280 تا 300 هزار بشکه در روز برآورد می شود. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۲:۰۲ ۱۲ فروردين ۱۳۹۵
واقعا اینها دیگه چقد کثیف و بی رحم هستند که حاضرن منابع ملی کشورشان را بدن برای تحت فشار گذا شتن کشور های دیگه و از حق مردم خودشان بگذرن و عربستان به خاطر کسری بوجه به دلیل کاهش قیمت نفت برای جبران اون از بودجه سالیانه کم کرد. خدمات اجتماعی و رفاهی و بیمه مردم بودجه اون را کاهش دادن. حاظر هستن مردم خودشان تحت فشار باشن. که مردم.بیگناه و فقیر ی کشور کوچیک ،یمن را بمب باران و قتل و عام کنند مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۱۱ فروردين ۱۳۹۵
در این شرایط اگر ایران بتواند صادرات نفت را متوقف کند یک ضربه سنگین به عربستان وارد کرده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۱۱ فروردين ۱۳۹۵
نمیدونم باور میکنید یا نه
خود ایران هم میخواد نفت ارزون بشه - سیاست همینه دیگه _ چون با کاهش بیشتر قیمت نفت کشورهای عربی که برای ایران سنگ اندازی میکنند زودتر از پا در میاند داستان ضرب المثل مشهور خودمون که میگه آب را گل آلود میکنه که ماهی بگیره است . چون ایران به اقتصاد نفتی کمتر از اونا متکی است و حساب دودوتاش شاید درست از آب در بیاد ..
البته سود اینکار هم که سرازیر میشه به جیب هندیها و چینیها و به قول خودمون اجنبیها .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۱۱ فروردين ۱۳۹۵
کاش ایران تمام تلاش خودرا فقط روی منابع مشترک نفت و گاز صرف میکرد. و بعد اینکه هیچ نفت خامی را تولید و صادر نمیکرد، مگر اینکه در داخل کشور تبدیل به کالای ارزشمندتری شود.
و ایکاش که برای اکتشاف و تولید بیشتر معادن و ثروتهای این کشور که سهم عمده آن متعلق به فرزندان خود شما در قرن های آینده هست، مشعوف و ذوق....نمیشدیم!
Germany
ناشناس
۱۵:۵۱ ۱۱ فروردين ۱۳۹۵
عربستان الاغ
Germany
ناشناس
۱۵:۴۳ ۱۱ فروردين ۱۳۹۵
نفت اندازه اب می فروشند
سیاست غرب جواب داده...
مرگ بر ال سعود وهابی نادون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۱۱ فروردين ۱۳۹۵
دلشون شهاب 3 میخواد بیچاره ها هوس کردن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۱۱ فروردين ۱۳۹۵
این یمن هم یک موشک نمیزنه به یکی از پالایشگاهشون تا بفهمند دیگه نفت ارزون نکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۱۱ فروردين ۱۳۹۵
اینجانب از از امام خامنه ای رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور و مجلس محترم عاجزانه میخواهم فروش نفت خام را از درآمد دولت خارج نمایند
چرا که ما از درآمد های دیگر امثال مالیات و فروش محصولات نفت خام پتروشیمی فروش گاز به خارج و فروش داخلی فرآورده های نفتی و گاز و صادرات کالا های غیر نفتی در آمد شرکت های هواپیمایی درآمد فروش برق داخل و خارج و ذرآمد آب ودر آمد جریمه های رانندگی و از همه مهمتر بعد از درآمد نفت و گاز و پتروشیمی در آمد مخابرات می باشد که 100 درصد بدون نیاز به درآمد نفت مملکت اداره می شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۱۱ فروردين ۱۳۹۵
اگه زمان احمدی نژاد نفت به قیمت بالایی فروش می رفت چون کشورهای اوپک که همه عضو غیر متعهدها هستند حامی ایران بودند وعربستان کاری از پیش نمی برد. ولی بادنبال کردن غربی ها وکنارگذاشتن کشورهای غیر متعهدوجهان سوم نه تنها ایران را همراهی نمی کنند بلکه کشوری مثل جیبوتی هم .......وکری خوندن عربستان که جای خود دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۱۱ فروردين ۱۳۹۵
دشمنان واقغی ایران و بشریت همین ها هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۱۱ فروردين ۱۳۹۵
مرگ بر خائنین به کیان اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۱۱ فروردين ۱۳۹۵
سلام من یک کارمند آموزش و وپرورش هستم ولی با وجود همه ی تگناهاي مالی که دارم حاضر نیستم نفت که یک ثروت ملی است به بهای اندک به کشورهای دیگر فروخته شود . از مسئولین میخواهم اگر رژیم دست نشانده سعودی با عرضه بیشتر قیمت نفت را ارزان میکند ایران و متحدانش جلوی عرضه ی بیشتر نفت را بگیرند و از عرضه بیشتر نفت خودداری نمایند ما حاضریم کمتر حقوق بگیریم ولی تسلیم اراده ی دشمن نشویم . ممنون
-
ناشناس
۰۹:۲۰ ۱۱ فروردين ۱۳۹۵
این آقای رستم قاسمی وزیر دولت احمدی نژاد کجاست که می گفت نفت به بشکه ای 200 دلار می رسه؟ با همچین پیشبینی هایی مملکتو 100 سال به عقب بردن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۱۱ فروردين ۱۳۹۵
این پیش بینی رو آقای قاسمی در شرایط ایده ال بررسی کرده بود، شرایطی که داعش،مزدوران آمریکایی عربی صهیونیستی وجود خارجی نداشتند.
-
ناشناس
۱۶:۵۰ ۱۱ فروردين ۱۳۹۵
اون زمان سعودی ها به ایران و اسلام آشکار خیانت نکرده بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۶ ۱۱ فروردين ۱۳۹۵
خخخخخخخخخخ
با این کاری که عربستان میکنه نفت خیلی خیلی سریعتر به قیمتی که آقای رستم قاسمی گفتن می رسه
United States of America
ناشناس
۰۷:۵۲ ۱۱ فروردين ۱۳۹۵
آخه این جاهلا مگه چقد نفت دارن که روزی 7 میلیون بشکه صادر میکنن؟!
با اون وزیرخارجشون قاطر الجبیر!
آخرین اخبار