نمره پایین سایبری برای اداره های امریکا

در رتبه بندی هفته گذشته اداره مدریت و بودجه امریکا بیشتر نهادهای این کشور نمره پایین گرفتند.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به تازگی گزارشی از رتبه‌بندی امنیت سایبری آژانس‌های دولتی آمریکا  در سال 2015 منتشر شد که در بین نهادهای فدرال این کشور، 24 اداره دولتی  مورد ارزش یابی سایبری قرار گرفتند. 

 در میان نهادهای بزرگ آمریکا که در این گزارش ارزش‌گذاری سایبری شدهند، تنها اداره خدمات عمومی ایالات  متحده توانست رتبه A را کسب کند. که نشانی از افت زیاد سایبری در میان نهادهای دولتی امریکا به حساب می آید.

 این در حالی است که سال 2014 هشت آژانس دولتی موفق شدند رتبه A را  در زمینه کیفیت سایبری کسب کنند.

 از جمله معیارهایی که باید در ارزیابی اداره مدیریت و بودجه در نظر گرفته شود پیمانکاران شخص ثالت و همکاران تجاری آژانس‌هاست. با توجه به حملات سایبری که در این سال‌های شرکت‌های اطلاعاتی را هدف قرار دادند مشخص‌شده است که پیمانکاران شخص ثالث می‌توانند خود خطری جدی برای امنیت سایبری شرکت‌ها باشند،زیرا  هیچ معیاری برای نظارت بر عملکرد امنیت سایبری پیمانکاران  در بین شرکت های امریکایی وجود ندارد.

گفتنی است اداره مدیریت و بودجه ایالات متحده این ارزش یابی را انجام داده است و این نهاد به عنوان بزرگ‌ترین اداره ستادی ریاست جمهوری آمریکا وظیفه  کمک به رئیس‌جمهور در آماده‌سازی بودجه سازمان‌های دولتی رابر عهده دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار