گزارش/

چرا جنگنده‌های آمریکایی مواضع ارتش و "حشد‌الشعبی عراق" را بمباران می‌کنند؟

چرا جنگنده‌های آمریکایی مواضع "ارتش و حشد‌الشعبی عراق" را بمباران می‌کنند؟

به گزارش  خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  ارتش و نیروهای مردمی عراق در 15 ماه اخیر پیشروی‌های بسیار خوبی را در 4 استان تحت اشغال داعش داشتند و توانستند بخش‌های قابل توجهی از سرزمین عراق را پس بگیرند.


**حملات هوایی آمریکا به ارتش عراق و حشد الشعبی

ایالات متحده آمریکا با توجه به اینکه از حضور ارتش و نیروهای مردمی عراق برای پاکسازی مناطق مختلف این کشور رضایت ندارد، لذا تلاش می‌کند با حملات هوایی جلوی پیشروی نیروهای عراقی را بگیرد که در گذشته بارها این موضوع یا به صورت حمله هوایی به نیروهای ضد داعش و "حشد الشعبی"  و یا پرتاب محموله‌های هوایی برای تروریست‌ها صورت گرفته است.

پایگاه اینترنتی "گلوبال ریسرچ" در گزارشی به قلم "کورت نیمو" تحت عنوان «آمریکا برای داعش  محموله کمکهای تسلیحاتی هوایی می فرستد» ‌نوشت :این در حالیست که نیروهای داوطلب مردمی در مناطق "یثرب و بلد" در استان "صلاح الدین" این گزارش ها را نیز تایید کرده اند.



چرا جنگنده‌های آمریکایی مواضع

چرا جنگنده‌های آمریکایی مواضع



در ماه اکتبر 2014 نیز یک محموله هوایی حامل کمکهای تسلیحاتی در حومه "کوبانی"  در سوریه به دست نیروهای داعش افتاد.  در ماه نوامبر همان سال  نیز منابع اطلاعاتی در عراق اعلام کردند آمریکا فعالانه در تامین سلاح برای عناصر داعش نقش ایفا می‎کند. 


"ماجد الغراوی" عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق در یک گفت و گوی مطبوعاتی گفت که اطلاعات رسیده به کمیته امنیت و دفاع حاکی از آن است که کمک های تسلیحاتی آمریکا  در منطقه "الدور" در استان "صلاح الدین" به دست گروه داعش  رسیده و این امر در استان های دیگر هم به طور مستمر صورت می گیرد.

الغراوی با بیان این که تروریست های داعش ساخته دست آمریکا و اسراییل هستند، گفت:  آمریکا و ائتلاف بین المللی در مبارزه با تروریست های داعش جدیت ندارند زیرا از طریق فنآوری و تکنولوژی پیشرفته نظامی که در اختیار دارند می توانند مواضع تروریست ها را مشخص نموده و منهدم کنند.  الغراوی گفت : آمریکا تلاش می کند تا جنگ علیه داعش را طولانی کند تا تضمین وامتیاز ایجاد پایگاه نظامی در  "نینوا" و "الانبار" را از دولت عراق به دست آورد.



چرا جنگنده‌های آمریکایی مواضع

چرا جنگنده‌های آمریکایی مواضع


ایالات متحده آمریکا هر زمان که ارتش و نیروهای مردمی قدرت بیشتر و موضع بهتری نسبت به تروریست‌های داعش دارد، برای ایجاد بالانس قدرت از "تاکتیک پرتاب محموله‌های تسلیحاتی" کمک می‌گیرد. با توجه به اینکه عملیات آزاد سازی دو استان "نینوا" و "صلاح الدین" همزمان در دست پیگیری است، لذا آمریکا تلاش می‌کند با ارسال تسلیحات  و پشتیبانی هوایی به تروریست‌های داعش کمک کند تا در عملیات نیروهای سطحی عراقی اختلال جدی ایجاد کنند.
 
ایالات متحده آمریکا در سال 2014 و 2015 میلادی بارها با پرتاب محموله‌های هوایی به کمک تروریست‌های تکفیری داعش آمده و نمونه آن را می‌توان در "جلولا"، "سعدیه"، "حمرین"،"تکریت" و "موصل" اشاره کرد که در این کمک‌های هوایی،  تروریست‌ها اسلحه‌های بسیاری را بدست آوردند.

فاز دوم کمک‌های هوایی ارتش آمریکا به تروریست‌های داعش با بمباران جنگنده‌های ارتش این کشور و تلاش برای از بین بردن مواضع نیروهای عراقی صورت گرفته و ده ها نفر به شهادت رسیدند.
 اخیرا بمباران مواضع ارتش عراق توسط آمریکایی‌ها در "مخمور" ؛  30 کشته برجای گذاشته است که جای سوال عمیق دارد اگر ایالات متحده آمریکا به دنبال نبرد با تروریست‌های تکفیری است چرا مواضع نیروهای مردمی را بمباران می‌کند.

یک نظامی عراق در لشکر 91 ارتش در این باره اظهار داشت: جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی دسته‌ای از نیروهای ارتش عراق را اشتباها در نزدیکی روستای  "خرابردان" در "غرب مخمور"  بمباران کردند.  این بمباران به شهادت 30 سرباز عراقی و همچنین فرمانده دسته منجر شد و همچنین پا و دست فرمانده یکی از گروه‌های وابسته به ارتش قطع شد.



چرا جنگنده‌های آمریکایی مواضع



** ادعای جنگنده های ائتلاف : اشتباه شد

تاکنون جنگنده‌های  ائتلاف آمریکا  چندین بار نیروهای عراقی را در نقاط مختلف بمباران کرده‌ اند و هربار ادعا کرده‌اند که به اشتباه بمباران شده و این در حالی است که  در پشت پرده  اهداف دیگری پیگیری می شود.

البته اخیرا هم یکبار بمباران مواضع حشد الشعبی در منطقه "سامرا " انجام شده است. فرمانده گردان های ویژه سازمان عمل اسلامی  در گفتگو با خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تحرکات امریکا در استان صلاح الدین اظهار داشت: اخیرا دو جنگنده امریکایی مناطق حضور حشد الشعبی در اطراف "سامرا"  را بمباران کرد و گریخت.  


احمدالاسدی "احمد الاسدی" سخنگوی  حشد‌الشعبی در گفتگو با  خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره "عملیات آزادسازی موصل" اظهار داشت: این عملیات به خوبی در حال پیگیری است و تمامی آمادگی‌ها برای پاکسازی این شهر به مرحله تکامل رسیده است.

وی با اشاره به مسئولیت‌پذیری نیروهای بسیج عراق برای مشارکت در عملیات پاکسازی "موصل" عنوان داشت: آمریکایی‌ها می‌گویند ما عامل ضد داعش در عملیات موصل هستیم که من هیچ اعتقادی به این موضوع ندارم.
سخنگوی حشد الشعبی با اشاره به اینکه به زودی دیگر چیزی به نام داعش در عراق وجود نخواهد داشت، یادآور شد: ما تمام توانایی‌ لجستیکی مادی و معنوی را برای پیروزی در این عملیات به کاری می‌گیریم و به زودی نبرد با تکفیری‌ها در سرزمین عراق پایان خواهد یافت.

نیروهای عراقی پس از توفیق گسترده در عملیات آزادسازی "رمادی"  گام بلندی برداشته‌اند تا عملیات آزادسازی مرکز استان  "نینوا"  را انجام دهند که البته با توجه به نظر مسئولان آمریکایی که می‌گویند تا پایان سال 2016 میلادی موصل آزاد نمی‌شود این اتفاق بیفتد؛  چرا که جنگنده‌های ایالات متحده با حمله به مواضع نیروهای عراقی و "حشد الشعبی"  زمان آزادسازی  "موصل"  را به تعویق می‌اندازند.

ایالات متحده آمریکا به دنبال آن است تا با طولانی‌تر کردن جنگ عراق سناریوی تجزیه این کشور را کلید بزند و در این پروسه برخی هم‌پیمانان داخلی و باقیمانده‌های رژیم بعثی نیز در داخل به ایالات متحده و کنگره آمریکا کمک می‌کنند.



گزارش از محمد زرچینی


انتهای پیام/

 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۱۳ فروردين ۱۳۹۵
مرگ بر انگلیس
-
ناشناس
۱۱:۰۹ ۱۳ فروردين ۱۳۹۵
امریکاواسراییل دشمنان درجه یک ایران اسلامی میباشندوملت ایران باید درمقابل انان هوشیار باشند
United States of America
ناشناس
۱۰:۵۹ ۱۳ فروردين ۱۳۹۵
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۱۳ فروردين ۱۳۹۵
سیاست مداران احمق آمریکا ی جنایت کار
United States of America
ناشناس
۲۳:۴۷ ۱۲ فروردين ۱۳۹۵
هیچ وقت نباید حرف تاریخی امام رافراموش کرد که فرمودند
امریکاشیطان بزرگ است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۱۲ فروردين ۱۳۹۵
مرگ بر شیطان بزرگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۱۲ فروردين ۱۳۹۵
مرگ بر آمریکا. مرگ بر آمریکا. مرگ بر آمریکا. تا دنیا دنیا هست مرگ بی پایان بر آمریکای جنایتکار.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۸ ۱۲ فروردين ۱۳۹۵
آمریکا هیچوقت آدم نخواهد شد این فطرت ذاتی آمریکا درشیطنت است
Germany
ناشناس
۲۱:۳۰ ۱۲ فروردين ۱۳۹۵
وقتی هم پیمان امریکا عربستان وهابی هست
باقی سیاست هاشون رو باید خواند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۱۲ فروردين ۱۳۹۵
مرگ بر آمریکا.آمریکا از اون ور دنیا اومده توی خاورمیانه و داره از تروریست ها حمایت می کنه ,اونوقت آمریکا ایران رو به نقض حقوق بشر متهم میکنه و میگه ایران از تروریست ها حمایت می کنه.
آخرین اخبار