تشریح عملکرد دوچرخه‌سواری در سال 94

قمری، رییس فدراسیون دوچرخه سواری در مصاحبه‌ای تفصیلی ضمن بیان عملکرد سال 94 از برنامه های سال 1395 سخن گفت.

خسرو قمری،  در گفت و گو با خبرنگار  سایر حوزه های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اگر بخواهیم سال 94 را ارزیابی کنیم بر اساس آمارهای به دست آمده از مسابقات، سالی خوب را پشت‌سر گذاشتیم و بیشتر برنامه‌ریزی‌هایی که در نظر داشتیم به نتیجه رسید.
 
وی افزود: در سال 2015 برنامه‌ریزی خوبی داشتیم و ابتدای سال 2016 نیز 9 مدال رنگا‌رنگ در تمامی رشته‌های قاره آسیا کسب کردیم که با امتیازاتی که در مسابقات تایلند به دست آمد و هدف کسب سهمیه که تمام کشورها برای آن می‌جنگیدند ما نیز تلاش خوبی داشتیم.
 
قمری در ادامه تصریح کرد: با حضور تیم‌های ملی دوچرخه‌سواری و تیم‌های فعال باشگاهی توانستیم هزار و ششصد و پنجاه و چهار امتیاز به دست آوریم و رتبه اول آسیا را از آن ایران کنیم که این امتیاز در تاریخ دوچرخه سواری ایران بی‌نظیر بود و باعث شد در سطح قاره آسیا سه سهمیه المپیک بگیریم در حالی که کشورهای دوم، سوم و چهارم هر کدام دو سهمیه کسب کردند .  رشته تایم تریل با یک نماینده و بخش جاده با سه نماینده سهم قابل توجهی در این موفقیت داشتند.
 
وی خاطرنشان کرد: تقویم سال 1394 نشان می دهد که برنامه‌ریزی‌ها به خوبی عملی شده است. اگر به گذشته نگاهی بیندازیم در سال 2012 حضورمان در مسابقات آسیایی فقط برای کسب تجربه بود اما سال گذشته با 22 رکابزن، 6 مدال گرفتیم، اگرچه مشکلات فراوانی هم پیش آمد که می‌توان به فوت آلبرت سولویان مربی تیم جاده اشاره کرد با این حال مدیریت قوی موجب کسب 2 مدال طلا یک نقره و سه برنز در مسابقات قهرمانی آسیا شد.
 
انتشار 17 کتاب در زمینه دوچرخه‌سواری
 
وی یاد‌آور شد: 17 کتاب علمی در حوزه‌های مختلف به چاپ رسید که جزو جدیدترین برنامه‌های فدراسیون بود و در اختیار جامعه دوچرخه‌سواری قرار گرفت.
 
احداث پیست BMX و تریال
قمری در ادامه گفت: در سال گذشته احداث پیست BMX و تریال را در مجموعه آزادی آغاز کردیم تا رکابزنان ما محیطی مخصوص تمرینات خود داشته باشند و اگر مقایسه‌ای با 10 سال پیش داشته باشیم، توانستیم با حداقل‌ها بهترین نتایج را به دست بیاوریم اما در کل حضور کیفی رکابزنان مدنظر است.
 
وی در خصوص برنامه‌های سال 95 خاطرنشان کرد: امسال هدفمان حضور مقتدرانه در مسابقات اندونزی است که پس از حضور در المپیک نقش قابل قبولی در بازی‌های آسیایی اندونزی داشته باشیم.
 
رییس فدراسیون دوچرخه سواری یادآور شد: ابتدای سال، اردویی یک ماهه در اروپا برای تیم کوهستان خواهیم داشت و پس از آن در ماه اردیبهشت در مسابقات قهرمانی تایلند شرکت خواهیم کرد.
 
وی در ادامه بیان کرد: ابتدای سال 95 مسابقات جاده رادر سطح قهرمان کشور برگزار می‌کنیم که نفرات برجسته برای حضور در المپیک برگزیده می‌شوند و حضور در مسابقات جهنی تجربه خوبی برای تیم جوانان محسوب می‌شود و پس از آن مجمع سالیانه را در اردیبهشت با توجه به حجم کار وزارت ورزش برگزار خواهیم کرد.
 
توزیع دوچرخه بین استان‌های کشور

رییس فدراسیون دوچرخه‌سواری در بخش دیگری از صحبت های خود گفت:  امسال شاهد دوچرخه خریداری  و آن را بین استان ها تقسیم می کنیم، در حوزه فرهنگی هم کارهای جدیدی را آغاز کردیم که اول خرداد شاهد رونمایی از این برنامه‌های فرهنگی هستیم و در موضوعات مختلف از جمله آموزش کلاس‌های بین‌المللی رویکردهای خوبی اجرا خواهد شد، از جمله برگزاری تور سه مرحله‌ای استان خراسان شمالی و مسابقه تور دوچرخه‌سواری 4 مرحله‌ای در اصفهان وهمچنین یک مسابقه بین‌المللی رشته کوهستان هم با نظر کمیته فنی در مشهد برگزار خواهد شد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار