محمود صيقل:

سازمان ملل نام طالبان را از ليست سياه حذف نمی‌كند

نماينده دايمی افغانستان در سازمان ملل متحد گفت: اين سازمان به هيچ عنوان حاضر نيست كه شرايط طالبان را براي حذف نام شان از فهرست سياه بپذيرد.

سازمان ملل نام طالبان را از ليست سياه حذف نمی‌كند
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، صیقل در گفتگو با تلویزیون یك افغانستان گفته است طالبان همچنان جنایت می‌كند و باید افراد دیگر این گروه نیز شامل فهرست سیاه شوند.

به باور صیقل هنوز فضای اعتماد میان افغانستان و پاكستان شكل نگرفته و ترس آن وجود دارد كه دستاوردهای نیم بند صلح نیز قربانی این وضعیت شود.

صیقل همچنین گفته است قطعنامه‌های سازمان ملل متحد درباره وضع تحریم‌های بر گروه‌های هراس افکن و كشورهای حامی آنان، پا برجا است.

این اظهارات در حالی از سوی نماینده دایمی افغانستان در سازمان ملل مطرح می شود كه یكی از پیش شرط های گروه طالبان؛ خروج آنان از فهرست سیاه سازمان ملل متحد است. قبل از این نیز، شورای عالی صلح نیز گفته بود كه پیش شرط های طالبان راه را برای گفتگوهای صلح باز نمی‌كند؛ بلكه سبب تداوم بحران در كشور خواهد شد.

از سوی دیگر، طالبان به تازگی اعلام كرده اند كه به دلایل مشخصی در گفتگوهای صلح شركت نخواهند كرد اما حكمت خلیل كرزی معاون سیاسی وزارت خارجه این اقدام طالبان را موضعی تاكتیكی از سوی این گروه می خواند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.